۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۳:۳۸

روزنامه عبری «هاآرتص» فاش ساخت؛

رکورد تازه خشونت در فلسطین اشغالی/ «بن غفیر» سیبل انتقادات شد!

رکورد تازه خشونت در فلسطین اشغالی/ «بن غفیر» سیبل انتقادات شد!

رسانه‌ها عبری در فلسطین اشغالی با انتقاد شدید از افزایش آمار وقوع جرم و جنایت و اوج گیری خشونت‌های اجتماعی در اراضی اشغالی، وزیر امنیت داخلی (شاباک) این رژیم را به باد انتقاد گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک رسانه شاخص عبری در فلسطین اشغالی با انتقاد شدید از افزایش آمار جرم و جنایت و اوج گیری خشونت‌های اجتماعی در اراضی اشغالی، وزیر امنیت داخلی (شاباک) این رژیم را به باد انتقاد گرفت.

روزنامه «هاآرتص» شامگاه یکشنبه با هجمه علیه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گزارش داد که از زمانی که «ایتمار بن غفیر» متولی اوضاع امنیتی در سرزمین‌های اشغالی شده، «طی ۴ ماهه گذشته از آغاز سال جدید میلادی، آمار قتل و کشتار در مقایسه با دهه‌های گذشته، با افزایش بی‌سابقه‌ای رو به رو شده است.»

شبکه خبری «الجزیره» در ادامه به نقل از این رسانه عبری نوشت که در چهار ماهه نخست سال جاری میلادی، شمار کشته‌ها نسبت به بازه زمانی سال گذشته از ۳۴ نفر به ۷۸ نفر افزایش داشته که نشاندهنده افزایش دو برابری این پدیده خشونت بار اجتماعی است.

هاآرتص افزود که انتظار می‌رود با وخامت اوضاع در فلسطین اشغالی، میانگین آمار کشته‌ها در جریان نزاع‌های اجتماعی به حدود ۲۳۰ تن فزونی یابد.

به نوشته این رسانه عبری، از مجموع هویت قربانیان نزاع‌ها و خشونت‌های اجتماعی در سال جاری در فلسطین اشغالی، ۶۰ تن از آنان از عرب‌های ساکن اراضی اشغالی ۱۹۴۸ هستند که حاکی از دو برابر شدن این رقم نسبت به سال گذشته با آمار ۲۶ نفر است.

به نوشته الجزیره، عرب‌های ساکن اراضی اشغالی کنیسه (پارلمان) و پلیس این رژیم را متهم به کوتاهی در پیگرد گروهک‌های تبهکار و سازمان یافته و اهمال عامدانه در برخورد با افراد حامل سلاح گرم غیرقانونی می‌کنند.

کد خبر 5767892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha