۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۲۱

فرمانده سپاه اردبیل خبر داد؛

برگزاری ۳۰۰۰ یادواره در آستانه کنگره شهدای اردبیل

برگزاری ۳۰۰۰ یادواره در آستانه کنگره شهدای اردبیل

اردبیل- فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: در آستانه کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در سال‌های اخیر شاهد برگزاری بیش از سه هزار یادواره در مناطق مختلف استان اردبیل بودیم.

سردار غلامحسین محمدی اصل در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل از آذرماه سال ۱۴۰۰ در این استان استارت خورده و با صدور احکام مسئولان و شکل‌گیری ۲۴ کمیته فعالیت‌های متنوعی را در سال‌های اخیر شاهد بودیم.

وی شعار کنگره را با عنوان «از کربلا تا چالدران و از چالدران تا دفاع مقدس» و «مدافعان حرم» یادآور شد و تصریح کرد: این شعار جامعیت خاصی داشته و نشان‌دهنده برگزاری کنگره شهدای استان با عظمت و جلوه‌هایی از ایثار، جهاد و شهادت است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به فعالیت متنوع سپاه در قالب این کنگره بزرگ اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی فعالیت‌های مؤثری را در حوزه پیشرفت، عمران و آبادانی داشته و سعی کرده تا در ساخت ۹۰۰ خانه محروم، آبرسانی به ۴۵۰ روستا و اقدامات محرومیت‌زدایی دیگر از جمله مدرسه‌سازی، ساخت غسالخانه، جهاد روشنایی و دیگر فعالیت‌های عام‌المنفعه گام‌های مؤثری را بردارد.

محمدی اصل افزود: در آستانه این رویداد عظیم ۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد به نام شهدا از زندان‌های استان آزاد شده و تهیه جهیزیه را برای نوعروسان شاهد بودیم.

وی فعالیت ۲ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی را در سطح استان یادآور شد و خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان بیماران به همت پزشکان و متخصصان رشته‌های مختلف در دورترین مناطق انجام شده به طوری که هشت هزار نفر در خلخال و منطقه هشتجین از بابت مشکلات بینایی و چشم مورد مداوا قرار گرفتند.

محمدی اصل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بعد از اتمام دفاع مقدس، سپاه و بسیج هرگز در پادگان‌ها خود را محبوس نکرده بلکه تلاشی جدی انجام داده تا در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده و در خدمت مردم و خدمت‌رسانی به آحاد جامعه باشد.

وی برگزاری سه هزار یادواره شهدا را در محلات و مناطق مختلف در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای استان یادآور شد و بیان کرد: پیش اجلاسیه‌هایی نیز در مناطق مختلف استان شروع شده و در ۱۸ اردیبهشت پیش اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان با حضور مسئولان برگزار خواهد شد.

محمدی اصل زمان برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان را ۲۶ مردادماه اعلام کرد و ادامه داد: در آستانه این رویداد دست‌اندرکاران کنگره با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و سایر مسئولان به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت تا از فرمایشات مقام معظم رهبری بهره‌مند شویم.

وی اظهار کرد: در این مدت ساماندهی مزار شهدا، اجرای بوستان شهدا، طراحی المان و نماد شهدا در ورودی شهرها و سایر فعالیت‌های عمران و آبادانی را در مناطق مختلف استان شاهد هستیم.

محمدی اصل تصریح کرد: ما از مسئولان ارشد کشوری از وزیر کشور گرفته تا فرمانده نیروی زمینی سپاه، معاون اول قوه قضائیه‌، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، شهردار تهران و سایر مسئولان ارشد کشوری دعوت کردیم تا در پیش اجلاسیه‌ها و کنگره ملی شهدا در استان اردبیل حضور پیدا کنند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: تمام تلاش ما بر این است تا در قالب این کنگره به مقام شامخ شهدا ارج نهاده و عزتی را که برای این مرز و بوم خرج کردند، هیچ وقت فراموش نکنیم.

کد خبر 5770765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha