۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۸

شیخ حسین انصاریان :

مفاهیم قرآنی و حقیقت دین باید با زبانی محبت‌آمیز مطرح شود

مفاهیم قرآنی و حقیقت دین باید با زبانی محبت‌آمیز مطرح شود

استاد انصاریان با اشاره به نقش مهم قرآن در هدایت جامعه، بیان کرد: مفاهیم قرآنی و حقیقت دین باید با زبانی محبت‌آمیز و به صورت کاربردی در بین اقشار مختلف مردم مطرح و ترویج شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هیئت امنای بنیاد قرآن با حضور در مؤسسه دارالعرفان، با استاد حسین انصاریان دیدار و گفتگو کردند.در این دیدار حجت الاسلام مهدی حسین زاده دبیرکل بنیاد قرآن با اشاره به اقدامات این بنیاد در ۴۳ سال گذشته، تصریح کرد: طی چهار دهه گذشته تلاش داشته‌ایم تا همواره بر اساس چشم‌اندازهای تدوین شده در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، انتشاراتی و فرهنگی فعالیت کنیم. همچنین طی سال‌های اخیر به صورت تخصصی درحوزه حمکرانی قرآن اقداماتی انجام شده که ماحصل این فعالیت‌ها، تهیه و تولید بیش از ۴۰ محصول علوم انسانی با قابلیت ارائه و آموزش به اقشار مختلف جامعه بوده است.

مفاهیم قرآنی و حقیقت دین باید با زبانی محبت‌آمیز مطرح شود

استاد انصاریان ضمن تقدیر از اقدامات بنیاد قرآن با اشاره به نقش مهم قرآن در هدایت جامعه، بیان کرد: مفاهیم قرآنی و حقیقت دین باید با زبانی محبت‌آمیز و به صورت کاربردی در بین اقشار مختلف مردم مطرح و ترویج شود و عمل به دستورات قرآن، یقیناً جامعه را در مسیر سعادت و هدایت قرار می‌دهد. دنیا در حال حاضر تشنه معارف قرآن و اهل‌بیت (ع) است به عنوان نمونه در کشور اندونزی با ترویج معارف قرآنی و مضامین معرفتی دعای کمیل هزاران نفر شیعه شده‌اند.

استاد انصاریان با اشاره به ضعف نظام آموزشی در ترویج معارف دینی و اسلامی، تصریح کرد: من به وزرای آموزش و پرورش در دولت‌های مختلف پیشنهاد دادم که با استفاده از قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، توسط متخصصان، کتاب‌های درسی به روز و کارآمد تهیه و تدوین شده و از کلاس ششم تا زمان ورود به دانشگاه، در مدارس آموزش داده شود که متأسفانه علیرغم استقبال از این پیشنهاد، هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

مفاهیم قرآنی و حقیقت دین باید با زبانی محبت‌آمیز مطرح شود

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: قرآن مجید در سوره نحل برای اصلاح و هدایت جامعه تنها به سه اصل عدل، احسان و بذل به خویشاوندان اشاره کرده و سه اصل دوری از افعال زشت و منکر و ظلم را خواستار شده است اما متأسفانه اکنون در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه آموزشی تعداد زیادی از تبصره‌ها و قوانین را مشاهده می‌کنیم که باعث می‌شود اهداف اصلی در آن گم شود.

در ادامه این دیدار، سیدضیاالدین پورمحمودیان، مدیرعامل مؤسسه دارالعرفان به تشریح فعالیت‌های مؤسسه دارالعرفان در حوزه نشر و ترویج معارف اسلامی با محوریت آثار استاد حسین انصاریان پرداخت.

مفاهیم قرآنی و حقیقت دین باید با زبانی محبت‌آمیز مطرح شود

گفتنی است در این دیدار حجت الاسلام مهدی حسین زاده، دکتر محمود لولاچیان، آیت الله دعوتی، حجت الاسلام رازینی همدانی و جمعی از اعضای کمیسیون‌های تخصصی بنیاد قرآن حضور داشتند.

کد خبر 5772386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha