۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۳۴

معاون آموزش و پرورش کردستان مطرح کرد؛

اجرای طرح «کاغذهای ماندگار» در مدارس کردستان

اجرای طرح «کاغذهای ماندگار» در مدارس کردستان

سنندج- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: طرح «کاغذهای ماندگار» از طریق وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده و مصوبه آن از شورای آموزش و پرورش گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، طیب سالاروندیان روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری کردستان برگزار شد، به اصل ۱۵ قانون اساسی در ارتباط با گویش و زبان‌های محلی اشاره کرد و گفت: در محتوای تعدادی از کتاب‌های درسی بخشی برای تدریس زبان مادری در نظر گرفته شده است و معلم‌ها در استان ما به اختیار خود می‌توانند زبان کردی را تدریس کنند.

وی افزود: طرح برنامه بوم نیز ویژه مدرسه است و مدیران مدرسه با مصوبه شورای مدرسه می‌توانند از ساعت رسمی ۶۰ ساعت را به مهارت آموزی در مدرسه اختصاص و آموزش زبان کردی جزو این برنامه‌ها باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: طرح کاغذهای ماندگار از طریق وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده و مصوبه آن از شورای آموزش و پرورش گرفته شده است.

سالاروندیان بیان کرد: دانش آموزان بعد از اتمام امتحانات نوبت‌های خرداد و شهریور می‌توانند کتاب و دفاتر خود را با مشارکت اولیا و مدیران مدارس به شهرداری اهدا کنند و شهرداری در قبال آنها، تجهیزات آموزشی برای مدرسه خریداری می‌کند.

سید انور رشیدی شهردار سنندج در جواب پیشنهاد هدیه کتاب‌های درسی از طرف مدارس به شهرداری، بیان کرد: با کلیات این موضوع موافق هستیم و ایده بسیار خوبی است لذا باید یک جلسه کارشناسی در این حوزه برگزار شود.

کد خبر 5772880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
      0 0
      کردی گویش هست چون دستور زبان آن فارسی میباشد