۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۲۵

در گفت‌وگو با مهر؛

۵۷۸ اثر در جشنواره داستان نویسی رضوی رقابت می‌کنند

 ۵۷۸ اثر در جشنواره داستان نویسی رضوی رقابت می‌کنند

سمنان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ۵۷۸ اثر در جشنواره داستان نویسی رضوی سمنان رقابت می‌کنند، گفت: مجموعاً ۳۸۳ نویسنده در این رویداد حضور دارند.

فرشید فلاح لاله زاری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ۵۷۸ اثر در جشنواره داستان نویسی رضوی سمنان رقابت می‌کنند، تاکید کرد: مجموعاً ۳۸۳ نویسنده در این رویداد حضور دارند که نفرات برتر روز سی ام اردیبهشت ماه در مراسم اختتامیه تقدیر خواهند شد.

وی با بیان اینکه تالار تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری هنری کومش سمنان میزبان مراسم اختتامیه خواهد بود، افزود: پانزدهمین جشنواره ملی داستان رضوی موسوم به کبوتر حرم در حالی در سمنان به کار خود خاتمه خواهد داد که بعد از دو سال دوباره میزبانی اختتامیه به سمنان واگذار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه جشنواره پانزدهم در دو بخش رمان و داستان کوتاه برگزار می‌شود، ابراز داشت: عمده آثار ارسالی برای جشنواره در واقع داستان کوتاه هستند.

فلاح با بیان اینکه ۴۸۸ داستان کوتاه و ۷۸ رمان و ۱۲ اثر نیز در بخش متفرقه با هم رقابت خواهند کرد، بیان کرد: رئیس بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برای تقدیر از آثار برتر به سمنان سفر خواهد کرد.

وی درباره جنسیت شرکت کنندگان نیز، توضیح داد: ۲۳۶ اثر از نویسندگان مرد و ۳۴۲ اثر نیز از سوی نویسندگان زن به این جشنواره ارسال شده که حضور زنان در کبوتر حرم، مانند دوره قبل، پر رنگ تر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مجموع جوایز نقدی است که به برگزیدگان بخش‌های مختلف پانزدهمین جشنواره داستان نویسی رضوی یا همان کبوتر حرم داده می‌شود، گفت: هدف این جشنواره ترویج فرهنگ رضوی و به خصوص بهره گیری از ظرفیت هنرمندان در این وادی است.

کد خبر 5783397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha