۴ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۳

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر:

پایگاه اطفای حریق جنگل در غرب مازندران راه‌اندازی شد

پایگاه اطفای حریق جنگل در غرب مازندران راه‌اندازی شد

نوشهر- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر از راه اندازی پایگاه اطفای حریق در غرب استان خبر داد و گفت: این پایگاه مجهز به اداوات و تجهیزات مختلف است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد خزایی، صبح پنجشنبه در نشست شورای اداری با بیان اینکه با شروع گرمای هوا خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل تشدید می‌شود، افزود: آموزش و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی شهرستان، نیروهای بومی، دهیاران و همیاران منابع طبیعی و محیط زیست، آتش نشانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و نصب تابلوها و بنرهای هشدار دهنده به منظور پیشگیری از آتش سوزی ضروری است.

مدیرکل منابع طبیعی از راه اندازی پایگاه اطفا حریق در غرب مازندران خبر داد و افزود: این پایگاه مجهز به ادوات و تجهیزات مختلف برای خاموش کردن آتش در مراتع، جنگل‌ها و منابع طبیعی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر گفت: ورود تمام دامدارانی که مراتع ییلاقی آنها استان مازندران است قبل از تاریخ مجاز مندرج در پروانه چرا و طرح مرتعداری ممنوع بوده و از ورود آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد

وی گفت: همچنین به منظور جلوگیری از ورود غیرمجاز دام به مراتع، اکیپ‌های کنترل دام به صورت شبانه روز در گلوگاه‌های ورودی این استان مستقر هستند و بر اساس ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، ماده ۴۴ مکرر قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور با دامدار متخلف برخورد کرده و از طریق مراجع قضائی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

خزایی گفت: ما در راستای اجرایی کردن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، نهالستان‌های منابع طبیعی استان را احیا کردیم و جلسات و تفاهم‌نامه‌هایی بسته شده که از توان بخش خصوصی برای اجرایی شدن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت استفاده کنیم.

کد خبر 5789937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha