رئیس کمیته امور اسرا در جنبش انصارالله:

انصارالله آماده تبادل تمام اسرا است اما متجاوزان نمی‌پذیرند

انصارالله آماده تبادل تمام اسرا است اما متجاوزان نمی‌پذیرند

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن اعلام کرد که انصارالله آماده تبادل تمام اسرا با طرف مقابل است اما متجاوزان در این مسیر سنگ اندازی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن اعلام کرد که قرار بود دور جدید مذاکرات در نیمه مه جاری بعد از پایان یافتن روند بازدید از اسرا در زندان‌های صنعاء و مأرب آغاز شود اما طرف مقابل مانع انجام این کار شد.

وی در ادامه افزود: کمیته امور اسرای یمن وابسته به انصارالله لیستی از اسرا و بازداشتی‌هایی که نزد این جنبش است به سازمان ملل ارائه داد تا طرف مقابل نیز اقدام مشابه انجام دهد اما شاهد سنگ اندازی و مانع تراشی آنها در این مسیر بودیم.

المرتضی بیان کرد: صنعاء آماده است روند تبادل تمام اسرا را با طرف مقابل آغاز کند اما شاهد سنگ اندازی های ائتلاف متجاوز سعودی در این مسیر هستیم.

وی تصریح کرد: سازمان ملل نیز از این اقدامات مزدوران ائتلاف سعودی در مأرب غافلگیر شده است. ما شاهد ربوده شدن صدها تن از مردم یمن در تعز و مأرب و عدن توسط عناصر مزدور ائتلاف سعودی هستیم.

نهاد حقوق بشر در صنعا، پایتخت یمن به تازگی از جنایات و تعرض‌هایی که در زندان‌های ائتلاف عربی نسبت به اسرای یمنی صورت می‌گیرد، خبر داده است.

این نهاد اعلام کرد: در برخی زندان‌های مأرب، یمنی‌هایی که ربوده شده و به اسارت گرفته شده‌اند، شکنجه می‌شوند و به قتل می‌رسند. نزدیک به ۱۲۰۰ شهروند غیرنظامی یمنی از جمله زنان و کودکان، از نوامبر سال ۲۰۲۱ تا ماه مه سال ۲۰۲۳ توسط نیروهای ائتلاف عربی ربوده شده‌اند.

نهاد حقوق بشر در صنعا، در کنفرانسی خبری با عنوان «جنایات و تعرض‌های صورت‌گرفته در حق اسرای غیرنظامی زندان‌های دشمن و مزدوران آن» تصریح کرد: ۲۵۶ نفر از ۱۲۰۰ غیرنظامی ربوده‌شده، آزاد شده‌اند که در این میان ۱۹۸ تن از آنان در قالب قراردادهای تبادل اسرا رهایی یافته‌اند. بیشترین تعداد غیرنظامیان ربوده‌شده در استان مأرب نگهداری می‌شوند که به بیش از ۶۴۵ نفر می‌رسند.

کد خبر 5795937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha