۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶

معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی:

سه هزار و ۳۳۶ دانش آموز آموزش‌های طرح ملی دادرس را فرا گرفتند

سه هزار و ۳۳۶ دانش آموز آموزش‌های طرح ملی دادرس را فرا گرفتند

بیرجند-معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، سه هزار و ۳۳۶ دانش آموز در سطح استان، آموزش های طرح ملی دادرس را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ابوالقاسمی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیان کرد: دانش‌آموزان به عنوان یکی از اقشار کلیدی و مؤثر تغییر نگرش در خانواده و جامعه، در راستای توسعه پایدار در مدرسه و با نظام آموزش و پرورش رشد و نمو می‌کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: طرح دادرس «دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت» با هدف خود امدادی، دگرامدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

ابوالقاسمی با بیان اینکه طی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، سه هزار و ۳۳۶ دانش آموز در سطح استان، آموزش‌های طرح ملی دادرس را فرا گرفتند، گفت: از این تعداد دو هزار و ۳۷۰ نفر دختر و هزار و ۶۶۷ دانش آموز پسر بوده اند.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها به همت ۶۲ مربی دادرس در ۱۲۲ مدرسه در سطح استان اجرایی شده است، گفت: در مجموع ۲۱۵ تیم آماده از بین دانش آموزان پایه هشتم، نهم و دهم در سطح مدارس آموزش‌های مد نظر را آموخته‌اند.

ابوالقاسمی اظهار کرد: پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی- ریوی، خونریزی پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل‌بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق و اسکان اضطراری از جمله محورهای آموزشی این طرح بوده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به تأثیر گذاری این آموزش‌ها در زندگی دادرسان، بیان کرد: علاوه بر اینکه دانش آموزان آموخته‌هایشان را در راستای کمک به دیگران به ویژه خانواده بکارگیری می‌کنند، در افزایش معلومات فراگیران در سطح امدادی تأثیر بسزایی دارد.

کد خبر 5796121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha