۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۲

در ادامه اقدامات خصمانه علیه تهران؛

زلنسکی طرح تحریم ۵۰ساله ایران را به مجلس اوکراین ارائه داد

زلنسکی طرح تحریم ۵۰ساله ایران را به مجلس اوکراین ارائه داد

رئیس جمهور اوکراین در ادامه اظهارات خصمانه و ادعاهای بی‌اساس خود علیه ایران، پیشنهاد تحریم ۵۰ ساله تهران را به مجلس کی‌یف ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که مدت‌هاست با طرح ادعاهای بی‌اساس، ایران را به تأمین سلاح برای روسیه جهت استفاده در جنگ اوکراین متهم کرده، در پیش‌نویس قطعنامه‌ای که به مجلس عالی این کشور ارائه شد، پیشنهاد تحریم ۵۰ ساله تهران را مطرح کرد.

در پیوست پیش‌نویس این قطعنامه که در تارنمای مجلس اوکراین منتشرشده، «اعمال تحریم‌های ویژه اقتصادی و سایر محدودیت‌ها علیه جمهوری اسلامی برای بازه‌ای ۵۰ ساله» پیشنهاد شده است.

تحریم‌های پیشنهادی به طور مشخص، محدودیت‌های دادوستد نظامی و کالاهایی با مصارف دوگانه برای شهروندان ایران را شامل می‌شود. همچنین براساس این پیشنهاد، کی‌یف از خروج سرمایه شهروندان ایرانی به خارج از اوکراین، جلوگیری خواهد کرد.

مطابق این پیش‌نویس، کابینه وزرا، سرویس اطلاعات خارجی، سرویس امنیتی و همچنین بانک ملی اوکراین مسئولیت اجرای این سند را برعهده خواهند داشت.

این قطعنامه پیشنهادی در ادامه ادعاهای بی‌اساس و خصمانه اوکراین علیه ایران مطرح شده است. مسکو و تهران همواره ادعاها درباره تأمین تسلیحاتی روسیه را قویاً تکذیب کرده‌اند.

کد خبر 5796434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • باباعلی TR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      14 3
      بدبخت میشیم که, بزرگترین صادر کننده فحشا تحریممون میکنه
    • مسیح IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      8 1
      دلقک بازیچه امیکا شد و کشورشو ترکوند و هنوز نفهمیده چه غلطی کرده، دنبال بهانه می گرده. زنده باد ایران و ایرانی با شرف. کشور ما را تحریم کن تا بترکی
    • GB ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      9 3
      الیته اگر اکراینی وجود خارجی داشته باشد !!!!!
    • رضا IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      2 4
      حالا بزار ببینیم چقدر دیگه زنده میمونی بعد تصمیم بگیر. مطمئنی کنگره ات انقدر دوام داره که به تصویب این موضوع برسه؟
    • پری IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
      1 0
      ایران هم باید اقدام متقابل بکنه و دسترسی به تنگه‌های هرمز و باب‌المندب رو به‌علاوه‌ی آب و خاک و آسمان ایران براشون ممنوع کنه. ببینیم کدوم بیشتر ضرر می‌کنه.