۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۷

مرور یک ماه اخیر؛

نگاهی به ۵ خبر خوب فناوری

نگاهی به ۵ خبر خوب فناوری

امضای موافقت نامه‌های همکاری و قراردادهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان درصنعت نفت به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو و رشد ۱۰۸درصدی خدمات فناوری نانو از خبرهای خوب حوزه فناوری به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، در یک ماه اخیر ۵ خبر مهم در حوزه فناوری خبرساز شد؛ نخست با امضای موافقتنامه ۵۰۰ میلیون یورویی بازار جدیدی برای شرکت‌های دانش بنیان نفتی ایجاد شد، به کمک این توافقنامه نیازهای گلوگاهی و صنعت نفت به کمک متخصصان و دانش بنیان‌ها حل می‌شود.

خبر دوم این بود که ایران رتبه چهارم جهان در علوم فناوری آب را به دست آورد و بالاتر از آلمان، انگلستان، کانادا، فرانسه، روسیه و ژاپن ایستاد.

سومین خبر مربوط بود به ساخت سامانه شبیه ساز ناوبری شناورهای نظامی با یک سوم قیمت نمونه خارجی. ساخت این محصول اقدامی بزرگ برای آموزش‌های نظامی بوده و قابلیت شبیه سازی ۴۰ بندر و ۳۸ شناور نظامی را دارد.

رشد ۱۰۸ درصدی خدمات فناوری نانو کشور به نسبت شاخص تولید کالا، چهارمین خبر مهم حوزه فناوری در یک ماه اخیر بود. شاخص تولید کالا و تجهیزات نانوفناورانه، رشد ۶ برابری را نشان می‌دهد و حدود ۲۰ درصد از تمام محصولات نانو به شاخصِ تجهیزات نانو تعلق گرفته است.

پنجمین خبر نیز درباره امضای ۵ قرار داد تولید بار اول توسط شرکت‌های نفتی به مبلغ ۱۱ میلیون یورو با شرکت‌های دانش بنیان بود.

کد خبر 5799221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha