۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۰

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد؛

تهیه طرح روستاهای دارای بافت های باارزش برای۷ روستای زنجان

تهیه طرح روستاهای دارای بافت های باارزش برای۷ روستای زنجان

زنجان-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طرح روستاهای دارای بافت های با ارزش برای ۷ روستا در این استان به همت بنیاد مسکن تهیه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا خواجه‌ای روز سه شنبه از اجرای فاز اول طرح بهسازی بافت با ارزش روستای قوزلو شهرستان ماهنشان خبر داد و گفت: تا کنون مبلغ ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی توسط بنیاد مسکن برای اجرای این طرح هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: فاز اول روستای بافت با ارزش قوزلو در حال اجرا است و در سال جاری نیز مبلغ ۸ میلیارد ریال تخصیص اعتبار شده و اجرا خواهد شد.

خواجه‌ای به برخی مشکلات موجود در این روستا اشاره کرد و گفت: متأسفانه عدم ساماندهی فاضلاب روستا مشکلاتی را در اجرای طرح مذکور به وجود آورده که امیدواریم توسط اداره آب و فاضلاب روستایی تأمین اعتبار و اجرا گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی توسعه کالبدی روستاهای کشور با هدف حفاظت و احیای بافت کالبدی با ایده و راهکارهای نوین و صیانت از اصالت فرهنگی، تاریخی و کالبدی-فضایی روستاها، شناسایی، مطالعه، طراحی و اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش را در دستور کار قرار داده که در این راستا همکار ی دستگاه‌های مرتبط برای تأمین زیر ساخت‌ها برای اجرای هر چه بهتر طرح از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

خواجه‌ای با تاکید بر اینکه، حفظ هویت فرهنگی و تاریخی روستا، رونق گردشگری و ایجاد درآمد پایدار در روستاها در احیا و بهسازی بافت با ارزش روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در روستاهایی که تحت‌عنوان بهسازی و احیای بافت باارزش مطرح شده ما شاهد هستیم که معماری بومی احیا شده و ساخت و سازها در آن چهارچوب‌ها انجام می‌گیرد.

وی به تهیه طرح روستاهای دارای بافت‌های با ارزش به تعداد ۷ روستا در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: چهار روستای درسجین، قلعه، قوزلو و خورجهان (ماهنشان) تهیه طرح شده و روستای لار (زنجان) در دست تهیه طرح است.

خواجا ای افزود: روستاهای انجلین، جزیمق مصوب دفتر مرکزی بنیاد مسکن بوده و در صورت تأمین اعتبار مطالعات مربوطه انجام خواهد شد.

کد خبر 5802868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha