۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳

آیت الله مدرسی:

هیچکس نمی‌تواند مردم را از علما و حوزه‌های علمیه جدا کند

هیچکس نمی‌تواند مردم را از علما و حوزه‌های علمیه جدا کند

آیت الله سید محمدتقی مدرسی گفت: تلاش‌های دشمنان برای جدا کردن مردم از علما بی نتیجه است زیرا دست خدا با علمای الهی و مؤمنانی است که گرد آنان جمع شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید شیعیان در عراق در دیدار با جمعی از روحانیون و طلاب علوم دینی در کربلا نسبت به تلاش دشمنان امت اسلام برای هدف قرار دادن حوزه‌های علمیه و علمای مجاهدی که در این عرصه فعالیت می‌کنند هشدار داد و این امر را هدف قرار دادن کل دین اسلام دانست.

وی گفت: هیچکس نمی‌تواند مردم را از علما و حوزه علمیه جدا کند و همه تلاش‌ها در این زمینه به نتیجه نرسیده است؛ زیرا دست خدا با علمای الهی و مؤمنانی است که گرد آنان جمع شده اند.

آیت الله مدرسی افزود: عوامل متعددی وجود دارد که علما را از هر سو هدف قرار می‌دهد، زیرا سلاح‌ها نه تنها بدن آنها را هدف قرار می‌دهد، بلکه زبان‌ها نیز مقام و جایگاه آنان را در میان مردم هدف قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: شاید بارزترین این عوامل نقش تاریخی و فعال این نهاد و مردان آن در زندگی امت و مقابله و ایستادگی آنها در برابر تمام توطئه‌های استکبار جهانی در جهت کنترل سرنوشت و توانمندی‌های امت اسلامی باشد.

صاحب تفسیر من هدی القرآن بر لزوم آگاهی مردم از حجم این توطئه‌ها که این بنای عظیم را هدف قرار می‌دهد، تاکید کرد و از آنان خواست با حمایت و تجمع در اطراف علما در مقابل این حملات سازماندهی شده بایستند، زیرا آنها امان اهل زمین و وارثان پیامبران راستین هستند.

آیت الله مدرسی علما و طلاب حوزه‌های علمیه را به توکل بر خدا و حضور در عرصه امر به معروف و نهی از منکر و اتحاد در برابر افکار انحرافی که می‌خواهند به عزم و اراده امت اسلامی ما ضربه بزنند، دعوت کرد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی در طول عصرها وارد درگیری‌ها و گرفتاری‌های زیادی شده است، اما به لطف خدا و حضور مردم در جمع علما توانسته است همه این مشکلات و گرفتاری‌ها را به چالش بکشد.

این مرجع تقلید شیعیان در پایان تأکید کرد: این اصل تا زمانی که علما پرچم را به حضرت صاحب العصر و الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تحویل دهند، باقی است.

کد خبر 5802870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha