۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۸

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن:

۵۵ درصد خانه‌های روستایی کشور نوسازی شده است

سمنان- نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۵۵ درصد خانه های روستایی معادل دو میلیون و ۹۰۰ هزار خانه مسکونی توسط بنیاد مسکن در سراسر کشور، نوسازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد بعد از ظهر سه شنبه در ادامه سفر خود به سمنان در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به برنامه کلنگ زنی پروژه روزیه سمنان در زمینه مسکن ملی، تاکید کرد: بنیاد مسکن در کنار دولت طرح نهضت ملی مسکن را پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه در روستاهای کشور ۲۰۰ هزار مسکن در سال ساخته خواهد شد، افزود: در کنار ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در روستاهای سراسر کشور، مقوله مهم نوسازی و بهسازی و همچنین مقاوم سازی مسکن روستایی نیز در دستور کار قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن با بیان اینکه ۵۵ درصد مسکن روستایی کشورمان نوسازی شده است، گفت: بیش از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن روستایی در کشور وجود دارد که دو میلیون و ۹۰۰ هزار مورد از آنها بهسازی شده است.

روحانی نژاد طرح هادی را دیگر رویکرد و برنامه بنیاد مسکن دانست و بیان داشت: ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد که خوشبختانه همه آنها طرح هادی دارند و این نشان از عزم جدی بنیاد در این ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه طرح سند مسکن روستایی، اجرای طرح‌های هادی روستایی و نوسازی واحدهای روستایی امسال به سرانجام می‌رسد، گفت: عزم خوبی برای ساماندهی مسکن روستایی در دولت سیزدهم وجود دارد.

کد خبر 5803305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha