۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸

مدیرعامل برق منطقه ای استان یزد:

اجرای طرح پاداش مصرف برق خانگی در یزد/پاداش ۳۶ میلیاردی به صنایع

اجرای طرح پاداش مصرف برق خانگی در یزد/پاداش ۳۶ میلیاردی به صنایع

یزد- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد از اجرای طرح پاداش مصرف برق خانگی از ابتدای خرداد تا پایان شهریورماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل اسدی، صبح امروز در نشستی خبری با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق در زمان اوج مصرف اظهار داشت: به همین منظور طرح‌هایی در دست اجراست که از آن جمله می‌توان به طرح خاموشی نوبتی صنایع، پاداش به مصارف کم خانگی و ... اشاره کرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۷۵ درصد مصرف انرژی برق در استان یزد مربوط به صنایع است بنابراین طرح‌های صرفه‌جویی مرتبط با صنایع در یزد اجرا شد و در پی اجرای آن، سال گذشته ۳۶ میلیارد تومان پاداش به صنایع همراه اختصاص یافت.

اسدی از همکاری خوب صنایع استان یزد به ویژه صنایع بزرگ قدردانی کرد و گفت: با همراهی فعالان این بخش، در سال گذشته هیچ خاموشی در حوزه صنایع نداشتیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد ادامه داد: در بخش خانگی نیز که ۱۱ درصد سهم مصرف برق استان را به خود اختصاص داده، طرح پاداش مصارف خانگی به اجرا درآمد.

وی افزود: این طرح امسال نیز از اول خرداد به اجرا درآمده و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت و طبق الگوهای تعیین شده، مصرف برق زیر ۱۵۰ کیلووات ساعت، ۲ هزار تومان پاداش به ازای هر کیلوات ساعت کاهش نسبت به سال گذشته، مصرف بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلو وات ساعت، ۱۵۰۰ تومان پاداش به ازای هر کیلوات ساعت کاهش، مصرف بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ کیلوات ساعت، هزار تومان پاداش به ازای هر کیلوات ساعت کاهش و مصرف بین ۴۵۰ تا ۷۵۰ کیلووات ساعت، ۵۰۰ تومان پاداش به ازای هر کیلوات ساعت کاهش نسبت به سال گذشته دریافت خواهند کرد.

اسدی در مورد نحوه پرداخت این پاداش‌ها به مشترکان نیز بیان کرد: این پاداش‌ها در قبض برق مشترکان درج می‌شود و آنها برای دوره‌های بعدی بستانکار خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی را از اولویت‌های برق منطقه ای استان یزد برشمرد و بیان کرد: سال گذشته با توجه به مدیریت انجام شده برای تأمین برق صنایع نظیر کارخانه سیمان و فولاد، اقدامات لازم انجام و منجر به افزایش تولید شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان یزد همچنین در مورد پیک نیاز استان یزد به برق عنوان کرد: پیک نیاز مصرف یزد ۲ هزار و ۵۲ مگاوات است.

اسدی در ادامه این نشست به تشریح پروژه‌های برق رسانی در دست اجرای این شرکت در استان یزد پرداخت.

کد خبر 5807183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha