۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۱۹

تحولات سودان؛

تداوم درگیری‌ها میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان

تداوم درگیری‌ها میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان

درگیری‌ها میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به رهبری ژنرال حمیدتی همچنان جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، امروز سه‌شنبه، درگیری‌ها میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به رهبری ژنرال حمیدتی با به کارگیری سلاح‌های سنگین و سبک، همچنان جریان دارد. منابع محلی نیز از پرواز جنگنده‌ها بر فراز خارطوم خبر داده‌اند.

شاهدان عینی اعلام کردند که درگیری‌هایی در منطقه بحری در شمال شرق خارطوم، پایتخت سودان و همچنین در مناطق جنوبی این شهر با استفاده از سلاح‌های سنگین و سبک به وقوع پیوسته است.

منابع محلی گزارش دادند که صدای انفجار گلوله‌های توپخانه از خارطوم به گوش می‌رسد و علاوه بر پروازهای پرتعداد جنگنده‌ها، شعله‌های آتش و ابری از دود بر فراز پایتخت به چشم می‌خورد.

همچنین، جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش سودان، مواضع و نقاط تمرکز نیروهای پشتیبانی سریع را در خیابان‌ها و محله‌های مسکونی خارطوم مورد هدف قرار دادند.

در منطقه لاماب در جنوب خارطوم نیز، در نتیجه بمباران، ۴ خانه ویران شدند، ۴ غیرنظامی کشته شدند و تعدادی غیرنظامی دیگر نیز مصدوم شدند.

این در حالی است که گزارش‌ها از بحران انسانی، نبود دارو، غذا و آب آشامیدنی سالم و همچنین موج گرانی کالاهای اساسی در نقاط مختلف سودان در اثر درگیری‌های جاری حکایت دارند. درگیری‌هایی که به کشته‌شدن صدها غیرنظامی و زخمی‌شدن هزاران غیرنظامی دیگر انجامیده و صدها هزار آواره از خود بر جای گذاشته است.

کد خبر 5809624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha