۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۵۴

تحولات سودان؛

تداوم درگیری در سودان/ افزایش آمار کشته‌ها به ۹۵۸ نفر

تداوم درگیری در سودان/ افزایش آمار کشته‌ها به ۹۵۸ نفر

با وجود تلاش‌های بین‌المللی، درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور همچنان ادامه دارد و در نتیجه آن، بیش از ۹۵۸ سودانی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، علی رغم تلاش‌های بین‌المللی، درگیری‌ها میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به رهبری ژنرال حمیدتی همچنان ادامه دارد.

منابع محلی اعلام کردند که امروز، چهارشنبه، جنگنده‌های ارتش سودان، برای نخستین بار از آغاز درگیری‌ها، مواضع نیروهای پشتیبانی سریع این کشور در شهر ابیض را بمباران کرده‌اند و نیروهای پشتیبانی سریع نیز در پاسخ به این حملات، از پدافند هوایی استفاده نموده‌اند.

اگرچه شهر ابیض از آغاز درگیری‌ها در سودان، صحنه نبرد میان نیروهای ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور بوده، اما این نخستین بار است که ارتش سودان از جنگنده‌های خود برای بمباران این شهر استفاده می‌کند.

همچنین منابع خبری از به گوش رسیدن صدای تیراندازی در غرب شهر ام‌درمان خبر دادند و اعلام کردند که مناطقی از این شهر توسط جنگنده‌های ارتش سودان بمباران شده است.

اتحادیه پزشکان سودان نیز در گزارشی اعلام کرد که تعداد کشته‌های درگیری‌های جاری در سودان، از مرز ۹۵۸ کشته عبور کرده است. بر اساس این گزارش، بیش از ۴۷۴۶ سودانی نیز در نتیجه نزاع در سودان مصدوم شده‌اند.

این نهاد غیر دولتی، اوضاع شهر جنینه در ایالت دارفور را فاجعه‌بار توصیف کرده و اعلام نموده که تمامی بیمارستان‌های این شهر از جریان خدمت‌رسانی به بیماران خارج شده‌اند.

کد خبر 5810622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha