۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۱۰

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

ساخت ۶۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور

ساخت ۶۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور

زاهدان- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از ساخت ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خیرالله خادمی شامگاه سه شنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت شبکه ریلی و بزرگراهی سیستان و بلوچستان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در کشور در دست ساخت است که سیستان و بلوچستان از جمله استان‌ها با بیشترین طول در حال اجراست.

وی اضافه کرد: تکمیل شبکه جاده‌ای این استان یعنی ساخت حدود هزار و ۹۲۰ کیلومتر به صورت احداث راه‌های اصلی و بزرگراه در برنامه شرکت ساخت و توسعه زیر ساخت زیر بناهای کشور بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا شرکت زیر ساخت کشور هم اینک حدود ۶۰۰ کیلومتر از این مسیرها را در دست ساخت دارد که امیدواریم تا چهار سال آینده به اتمام برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در سواحل جنوب کشور ۳۲۲ کیلومتر بزرگراه از گواتر تا شلمچه در دست ساخت است که با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال اجرا است.

خادمی با اشاره به راه آهن چابهار-زاهدان گفت: یکی از اولویت‌های دولت تکمیل شبکه ریلی در سیستان و بلوچستان است که این مهم در قالب دو پروژه در دستورکار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی ادامه داد: در بخش جنوبی این پروژه از زاهدان به چابهار پیشرفت فیزیکی آن در مجموع ۶۶ درصد است که امید می‌رود تا یک ماه آینده حفر ۴۰ تونل در این مسیر ریلی به اتمام برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کل طول این شبکه ریلی ۶۲۸ کیلومتر است که ۱۵۱ کیلومتر آن حدفاصل زاهدان به خاش به بهره برداری رسیده و مابقی عملیات اجرایی آن نیز با پیشرفت فیزیکی زیرسازی حدود ۸۵ درصد در حال انجام است. خادمی گفت: برای تکمیل این مسیر به عنوان مهمترین و طولانی‌ترین شبکه ریلی کشورر حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: قسمت شمالی این مسیر از زاهدان به سمت میلک قرارداد آن بسته شده و بزودی عملیات اجرایی را شروع خواهد شد.

کد خبر 5809817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha