۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۰

محورهای دیدار «ولادیمیر پوتین» با نخست‌وزیر کوبا

محورهای دیدار «ولادیمیر پوتین» با نخست‌وزیر کوبا

رییس‌جمهور روسیه در دیدار امروز با نخست‌وزیر کوبا تصریح کرد: مسکو هر کاری که ممکن است انجام خواهد داد تا همکاری اقتصادی فیمابین به غلبه بر تحریم‌های غیرقانونی هاوانا کمک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو اس یورو، «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه امروز چهارشنبه با «مانوئل ماررو کروز» (Manuel Marrero Cruz) نخست وزیر کوبا دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، نخست وزیر کوبا در سفری رسمی به روسیه امروز در مسکو پایتخت این کشور با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد.

دولت کوبا در توییتر در این خصوص اعلام کرد: رئیس جمهور روسیه پس از استقبال از «مانوئل ماررو کروز»، بر ماهیت ویژه اتحاد بین کشورش و کوبا و روابط بلندمدت فیمابین تأکید کرد.

رئیس دولت کوبا در رأس یک هیئت بلندپایه از ۶ ژوئن به روسیه سفر کرده است و در جریان دیدارها میان مقامات دو کشور، هر دو طرف علاقه مندی خود را برای تحقق اقداماتی در ارتباط با افزایش روابط اقتصادی و تجاری متقابل ابراز کرده اند.

پوتین و «ماررو کروز» در این دیدار در مورد روابط دوجانبه و همکاری های اقتصادی و بشردوستانه گفتگو کردند.

رئیس جمهور روسیه در این دیدار تاکید کرد که روابط بین مسکو و هاوانا «علی رغم پیچیدگی های کنونی» در حال توسعه است. وی در ادامه اظهار داشت که مطمئن است روابط آنها در همه زمینه ها از جمله انرژی و گردشگری توسعه خواهد یافت.

پوتین همچنین تاکید کرد که طرف روس تمام تلاش خود را برای کمک به کوبا برای غلبه بر تحریم های غیرقانونی اعمال شده توسط غرب علیه هاوانا به کار می بندد.

پوتین در این دیدار گفت: ما از تحریم‌ های غیرقانونی که کوبا به مدت دهه‌ ها تحت آن زندگی کرده است، خبر داریم. با این حال، مردم کوبا در حال غلبه بر آن ها هستند. ما به نوبه خود هر کاری که ممکن است انجام خواهیم داد تا همکاری اقتصادی مان به غلبه بر این مشکلات تحمیل شده کمک کند.

کد خبر 5810568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha