۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴

با حمایت معاونت علمی؛

آغاز فعالیت مرکز نوآوری مغز با رویکردهای بین رشته‌ای

آغاز فعالیت مرکز نوآوری مغز با رویکردهای بین رشته‌ای

مرکز نوآوری مغز با هدف بسترسازی برای انجام فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه با رویکردهای بین رشته‌ای کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، آغاز به کار این مرکز با حضور سید محمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران کلید خورد.

این مرکز با برخورداری از آزمایشگاه های تحریک مغز، ثبت سیگنال های مغز، واقعیت مجازی، عصب شناختی، ارزیابی و توانبخشی شناختی و بیوفیدبک فعالیت خواهد کرد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در مراسم گشایش این مرکز، گفت: با ایجاد مرکز نوآوری مغز، باید فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی با رویکردهای بین رشته‌ای در فضای هماهنگ و منسجم صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه علوم اعصاب در اولویت فعالیت‌های علمی و آموزشی این دانشگاه قرار دارد، برای همکاری در امر توسعه مرکز نوآوری مغز اعلام آمادگی کرد و گفت: ایجاد مرکز نوآوری مغز دستاوردهای مفید و موثری در سطح جامعه به‌دنبال داشته باشد.

همچنین در این مراسم میر فاضلی رئیس مرکز نوآوری مغز با ارایه گزارشی از روند ایجاد و فعالیت این مرکز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، برگزاری دوره‌های مهارتی کوتاه مدت حرفه‌ای بین رشته‌ای، کارگاه‌های آموزشی، آموزش دستیاران، همکاری‌های بین‌المللی، همایش‌های سالانه، همکاری در تکمیل پروژه بانک مغز، جذب و تربیت پژوهشگر، جذب منابع حمایت از پژوهش، ایجاد شبکه بین دانشگاهی در حوزه سلامت و توانبخشی را از جمله اهداف و برنامه ها عنوان کرد.

وی افزود: پژوهش های کاربردی نوآورانه، طراحی نرم‌افزارهای واقعیت مجازی برای بازتوانی شناختی و همچنین توسعه پژوهش‌های کاربردی در قالب پروتکل های جدید تشخیص و درمان، از دیگر فعالیت های مرکز نوآوری مغز است.

کد خبر 5812502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha