۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۸

تازه‌ترین اثر بیژن عبدالکریمی؛

«غروب زیست جهان ایرانی» منتشر شد

«غروب زیست جهان ایرانی» منتشر شد

تازه‌ترین کتاب بیژن عبدالکریمی با عنوان «غروب زیست جهان ایرانی؛ در گفت و گو با نسل‌های بی تاریخ» توسط انتشارات نقد فرهنگ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تازه‌ترین کتاب بیژن عبدالکریمی دانشیار گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «غروب زیست جهان ایرانی؛ در گفت و گو با نسل‌های بی تاریخ» توسط انتشارات نقد فرهنگ منتشر شد.

این کتاب حاصل گفتگوی عبدالکریمی با نسل‌های جدید ایرانی درباره زیست جهان ایرانی است.

این نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب آورده است:

هیچ‌چیز دشوارتر از سخن گفتن با ناهمزبانان و ناهمزمانان نیست و ما با نسل‌های معاصر نامعاصر و با همزمانان ناهمزمان روبه‌روییم. این مجموعه حاصل و تجسم کوشش‌های بسیار برای سخن گفتن با نسلی است که هیچ زمینه و زبان مشترکی با آنان وجود ندارد و زمین زیرپایش سست و بی‌اعتماد شده، همۀ مفروضات و مقولات مشترک حاصل از سنت و میراث تاریخی برای برخورداری از زبانی مشترک با آنان محل شک و تردید و حتی انکار واقع شده است. این دفتر را می‌توانیم «گفت‌وگو با نسل‌های بی‌تاریخ» یا بهتر است بگوییم، «در راه گفت‌وگو با نسل‌های بی‌تاریخ» بدانیم. این مجموعه حکایتگر نهایی‌ترین کوشش‌ها برای یافتن یا شاید بتوان گفت، خلق زبانی برای گفت‌وگو با نسل‌هایی ناهمزبان، در جهانی بی‌نشانه، از جانب اندیشه‌ای نامعاصر با مخاطبانی ناهمدل، خودگریز و خودستیز است.این سیاه‌مشق، نشانگر آخرین مقاومت‌ها در برابر نیهیلیسم، انحطاط و تأخر تاریخی جامعه و نسل‌های جدید و بی تاریخ ماست.

کتاب «غروب زیست جهان ایرانی؛ در گفت و گو با نسل‌های بی تاریخ» نوشته بیژن عبدالکریمی و به کوشش بهاره نوذری توسط انتشارات نقد فرهنگ در ۶۳۰ صفحه با قیمت ۴۰۰ هزارتومان منتشر شده است.

کد خبر 5813290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha