۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۴۴

در فضای مجازی؛

کتاب گویای حماسه امواج منتشر شد/نقش مخابرات سپاه در والفجر ۸

کتاب گویای حماسه امواج منتشر شد/نقش مخابرات سپاه در والفجر ۸

کتاب گویای «حماسه امواج» شامل روایت مستند نقش مخابرات سپاه در عملیات والفجر ۸ بر روی پایگاه ایران صدا منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب گویای حماسه امواج شامل روایت مستند نقش مخابرات سپاه در عملیات والفجر ۸ به‌تازگی با تهیه‌کنندگی فیاما ناصحی، صداگذاری سعید بابایی، صداپیشگی و روایت سپهر ترابی فر و فیاما ناصحی در ۲۹۸ دقیقه تهیه و منتشر بر روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این کتاب به نویسندگی محمدمهدی حبیبی، روایت مستند نقش مخابرات سپاه در عملیات والفجر ۸ است که توسط انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰ منتشر و روانه بازار شده است.

نویسنده در این اثر با استفاده از اسناد و منابع مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، منابع موجود در معاونت فاوای سپاه و مصاحبه با فرماندهان، مسئولان، متخصصان و رزمندگان مخابرات درطول دوران دفاع مقدس عملکرد واحد مخابرات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات والفجر ۸ را به رشته‌ی تحریر درآورده‌است.

حبیبی در این کتاب مروری بر عملیات والفجر ۸ دارد و قبل از بررسی عملکرد واحد مخابرات در عملیات والفجر ۸، ابتدا به وضعیت جبهه‌های نبرد قبل از این عملیات و لزوم اجرای عملیات گسترده در آن دوران پرداخته و سپس برای آشنایی با وضعیت جغرافیایی منطقه‌ی عملیات و اقلیم خاص آن، جغرافیای منطقه را تشریح کرده‌است.

در کتاب حماسه امواج نویسنده ابتدا نگاهی کوتاه به تشکیل سپاه پاسداران در اسفند ۱۳۵۷ و هم‌زمانی آن با تشکیل مخابرات دارد، سپس به اقدامات تخصصی انجام‌شده برای شکل‌گیری سازمان‌دهی و گسترش مخابرات سپاه و روند رو به رشد و تغییرات و تحولات ساختار تشکیلاتی مخابرات در طول سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۴ پرداخته شده است.

کد خبر 5813348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha