۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۲۸

مدیرکل اوقاف البرز خبر داد؛

آستان امامزادگان البرز پذیرای ازدواج به سبک زندگی ایرانی اسلامی

آستان امامزادگان البرز پذیرای ازدواج به سبک زندگی ایرانی اسلامی

کرج- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: اتاق پیوندهای آسمانی در آستان مقدس امامزادگان به منظور یک ازدواج سالم و آسان در قالب سبک زندگی ایرانی اسلامی ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام علی دشتکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک آغاز ماه ذی‌الحجه و ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار کرد: از سال ۱۳۹۱ تاکنون در بقاع متبرکه استان البرز اجازه جاری شدن خطبه عقد و برگزاری یک برنامه معنوی در کنار بقعه متبرکه فراهم شده است.

وی بیان کرد: این امر به صورت ویژه و تخصصی در آستان مقدس امامزاده حسن (ع)، آستان امامزاده طاهر (ع) مهرشهر، آستان امامزاده محمد (ع) حصارک و آستان امامزاده جعفر (ع) هشتگرد برگزار می‌شود و این بقاع پذیرای زوجین هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: استقبال خوب از این امر طی سال‌های گذشته نشان از این دارد که جوانان دوست‌دار اهل بیت (ع) که خواهان زندگی مشترک همراه با معنویت هستند سعی می‌زنند زندگی مشترک خود را در این مکان‌ها آغاز کنند.

وی خاطرنشان کرد: ترویج ازدواج آسان یکی از وظایف همه نهادها است که مجموعه اوقاف نیز در سال‌های گذشته در بقاع متبرکه و آستان امامزادگان با همکاری هیئت امنا و متولیان به ویژه مراکز افق دست به این اقدام زده است و بیش از ۲ هزار زوج زندگی خود به این شکل آغاز کرده‌اند.

دشتکی گفت: اتاق پیوندهای آسمانی در آستان مقدس امامزادگان به منظور یک ازدواج سالم و آسان در قالب سبک زندگی ایرانی و اسلامی ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: در هر سه بقعه امامزاده حسن (ع)، امامزاده طاهر (ع) مهرشهر و امامزاده محمد (ع) حصارک نسبت به بازآفرینی و بازسازی اتاق‌های عقد اقدام کردیم و فضای بسیار جدیدتر و متنوع‌تری ایجاد شده است.

اتاق پیوندهای آسمانی به صورت رایگان در اختیار زوجین قرار می‌گیرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: فضای اتاق پیوندهای آسمانی کاملاً تغییر کرده و در جوار ضریح این امامزادگان مستقر شده است که باعث ایجاد معنویت بیشتری می‌شود.

وی تصریح کرد: اصلی شرط استفاده از اتاق‌های پیوندهای آسمانی که به صورت رایگان در اختیار زوجین قرار می‌گیرد، مهریه کم است.

دشتکی خاطرنشان کرد: ۳۰ تا ۴۰ درصد از عقدهایی که در آستان مقدس امامزادگان شکل گرفته است دارای مهریه ۱۴ سکه یا کمتر بوده‌اند و حتی در بقعه متبرکه امامزاده حسن (ع) موردی داشتیم که با مهریه یک سکه زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته زندگی‌هایی که در این مکان آغاز می‌شود استحکام بیشتری دارد، گفت: بعد از جاری شدن خطبه عقد فضا قرق شده و زوجین در کنار ضریح حضور پیدا می‌کنند و پیوند خود را مستحکم می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته کمتر از یک درصد ازدواج‌هایی که در امامزادگان شکل می‌گیرد منجر به جدایی می‌شود و زوجین به احترام این مکان مقدس حرمت یکدیگر را بیشتر نگه می‌دارند.

کد خبر 5815669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha