۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۱۱

از سوی نماینده مردم آبادان مطرح شد؛

درخواست تسریع در راه‌اندازی خط آبی آبادان- سیبه از رئیس جمهوری

درخواست تسریع در راه‌اندازی خط آبی آبادان- سیبه از رئیس جمهوری

آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: ضمن مکاتبه با رئیس جمهور از وی درخواست کردم تا طرح بزرگ خط آبی بندر آبادان به سیبه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

سیدمحمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در آبادان اظهار کرد: دوم آبان ماه سال ۱۴۰۱ معاون دیپلماسی اقتصادی به همراه یک هیئت عالیرتبه از وزارت امور خارجه به همراه سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان بصره کشور عراق برای بازدید از آخرین وضعیت بندر آبادان و اروندرود با موضوع راه‌اندازی طرح بزرگ خط آبی بندر آبادان- سیبه وارد این شهر شدند.

وی افزود: ۱۲ اردیبهشت ماه امسال به عنوان هیئت جمهوری اسلامی ایران به منظور انجام آخرین مذاکرات و بازدید از وضعیت آماده‌سازی بندر سیبه در استان بصره کشور عراق حضور یافتیم؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به همراه معاونان و کارشناسان این سازمان، فرماندار ویژه آبادان، مدیرکل بنادر و دریانوردی آبادان و مشاور استاندار خوزستان، اعضای هیئت جمهوری اسلامی ایران بودند.

نماینده مردم آبادان در مجلس عنوان کرد: در این راستا جلسه‌ای در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استان بصره کشور عراق برگزار شد و سرکنسول این کنسولگری به طرف عراقی اعلام کرد از سوی ایران هیچ مانعی وجود ندارد و همه اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

مولوی تصریح کرد: وقتی یک طرح بزرگ برای اولین بار در مسیر اجرا باشد قطعاً ممکن است با راه سخت و پُر پیچ و خمی همراه باشد و راه‌اندازی بندر آبادان- سیبه یک طرح بزرگ بین‌المللی بین ۲ کشور در یک نقطه جغرافیایی مهم است که باید همه برنامه‌ها بر اساس اصول باشد.

وی با اشاره به پیگیری از طریق رئیس جمهور، توضیح داد: از رئیس جمهور تقاضا کردم که طرح مذکور از طریق وزارتخانه‌های امور خارجه، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی، کشور، اطلاعات و دفاع اجرای طرح بزرگ راه‌اندازی بندر آبادان- سیبه تسریع داده شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس، راه‌اندازی خط آبی بندر آبادان- سیبه را یکی از مطالبات فعالان اقتصادی و فعالان گردشگری عنوان کرد و گفت: این خط آبی یک ظرفیت ویژه در توسعه مبادلات تجاری، گردشگری، توریست درمانی و زیارتی است.

مولوی ادامه داد: همچنین با وزیر امور خارجه مکاتبه و در راستای تسریع راه‌اندازی این طرح مهم پیگیری شد.

وی تاکید کرد: از طریق کمیسیون عمران مجلس نیز پیگیری کردم تا این طرح بزرگ سریع‌تر برای ایام محرم و اربعین حسینی اجرایی شود.

کد خبر 5815893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha