۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱

مدیر آموزش و پرورش دیلم:

فرهنگیان سطح آگاهی خود را در حوزه سواد رسانه‌ای افزایش دهند

فرهنگیان سطح آگاهی خود را در حوزه سواد رسانه‌ای افزایش دهند

بوشهر- مدیر آموزش و پرورش دیلم گفت:فرهنگیان باید سطح آگاهی و دانش خود را در حوزه سواد رسانه‌ای و فضای مجازی بیشتر کنند تا بتوانند اقشار مختلف جامعه را بهتر و مثمر ثمرتر هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رمضانی ظهر چهارشنبه در نشست با مدیران مدارس متوسطه اول و دوم دیلم با موضوع فضای مجازی و رسانه ضمن اشاره به شیوع بیماری کرونا و تأثیر آن بر سبک زندگی مردم، استفاده بهینه از فضای مجازی را در شرایط موجود خصوصاً برای قشر نوجوان و جوان امری لازم و ضروری برشمرد.

مدیر آموزش و پرورش دیلم افزود: باید از عنوان فضای مجازی پرهیز کرد زیرا در واقع فضایی حقیقی است که انواع فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و نحوه سبک زندگی در آن شکل می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در زندگی کنونی فضای مجازی تا اعماق زندگی نفوذ کرده و قابل حذف نیست و ما باید با شناخت تهدیدهای آن، با درایت و هوشمندی آن را به فرصت تبدیل کنیم.

مدیر آموزش و پرورش دیلم مسئولیت جامعه فرهنگی را با توجه به در اختیار داشتن جامعه هدف که همانا دانش‌آموزان است مهم دانست و اظهار داشت: فرهنگیان باید سطح آگاهی و دانش خود را در حوزه سواد رسانه‌ای و فضای مجازی بیشتر کنند تا بتوانند اقشار مختلف جامعه را بهتر و مثمر ثمرتر هدایت کنند.

فرهنگیان سطح آگاهی خود را در حوزه سواد رسانه‌ای افزایش دهند

رمضانی با اشاره به آسیب‌هایی که استفاده از این فضا در کنار محاسن و استفاده‌های آن ممکن است داشته باشد، بر ضرورت مراقبت و صیانت از خود و استفاده متعادل و بدون افراط از فضای مجازی تأکید کرد.

مدیر آموزش و پرورش دیلم یکی از کارکردهای بسیار مهم فضای مجازی را ایجاد هویت در بین افراد به ویژه در میان نسل جوان عنوان کرده و مسئولیت والدین با توجه زمان بیشتر فرزندان در خانواده را در این فضا بسیار حیاتی دانست.

کد خبر 5816388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha