۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۴۸

رئیس اتاق اصناف مرکز البرز:

۱۹ هزار اخطار برای صنوف فاقد پروانه کسب صادر شد

۱۹ هزار اخطار برای صنوف فاقد پروانه کسب صادر شد

کرج- رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز گفت: با اجرای طرح ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب که عمده تخلفات صنفی در آنها انجام می‌پذیرد، ۱۹ هزار اخطار صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز حصاری عصر چهارشنبه در آغاز همایش روز ملی اصناف، با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران و تبریک آغاز هفته قوه قضائیه به دست‌اندرکاران حوزه قضا، روز اصناف را به همکاران صنفی و تلاشگران این حوزه تبریک گفت و اظهار کرد: اینک که به پایان دوره خدمتگزاری هیأت رئیسه اتاق اصناف نزدیک می‌شویم، بر خود فرض می‌دانیم، از تمامی صاحب منصبان استانی و شهرستانی و تمامی دستگاه‌های مرتبط به جهت همکاری و مساعدت بی‌بدیل تمامی این عزیزان نهایت قدردانی را به عمل آوریم.

وی به برخی از فعالیت‌های چهارساله هیئت رئیسه اتاق اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب که عمده تخلفات صنفی در آنها انجام می‌پذیرد، ۱۹ هزار اخطار صادر شد که بالغ بر ۱۰ هزار واحد صنفی اقدام به دریافت مجوز کردند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز بیان کرد: با همکاری و عنایات ویژه اعضای کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی بسیاری از موانع صدور پروانه از جمله تصویب آئین نامه رسته‌های صنفی چالش بسیار بزرگی از سر راه اتحادیه‌ها در جهت قانونمند نمودن واحدهای صنفی برداشته شد.

وی با اشاره به بحث پاندومی کرونا یادآور شد، اصناف استان دو مرتبه به مقام نخست رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور دست یافت و در سال ۱۴۰۰ به کسب رتبه نخست تنظیم بازار کشور نائل شدیم.

حصاری افزود: بعد از مغفول ماندن بیش از ۱۲ سال در بحث آموزش تخصصی املاک با همکاری و مساعدت بی‌شائبه اداره کل ثبت با برگزاری ۲۸ دوره طی یکسال بیش از ۳۵۰۰و احد صنفی در استان البرز موفق به دریافت پروانه تخصصی شده‌اند.

وی در پایان سخنان خود به برپایی شعبه شورای حل اختلاف ویژه اصناف در محل اتاق، اشاره کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد صدها پرونده ارجاعی به این شعبه منتج به صلح و سازش می‌شود که به تبع آن حجم بسیار زیادی از ارجاع پرونده به محاکم قضائی کاسته شد.

کد خبر 5816890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha