در گفتگو با مهر اعلام شد؛

صادرات تجهیزات ایرانی در حوزه های فیبرنوری و تجهیزات مخابراتی

صادرات تجهیزات ایرانی در حوزه های فیبرنوری و تجهیزات مخابراتی

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری همکاری های مشترک علم و فناوری بین ایران و ونزوئلا را با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور تشریح کرد.

امیرحسین میرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره دستاوردها و همکاری‌های مشترک علمی و فناوری به کشور ونزوئلا در سفر اخیر رئیس جمهور توضیح داد و گفت: یکی از بحث‌های جدی دولت در تعاملات بین المللی محور علم و فناوری است و در سفرهایی که به ویژه رئیس جمهور به کشورهای مختلف دارند، علم و فناوری به صورت واضح، مشخص و پررنگ مطرح می‌شود و خیلی ظرفیت‌های خوبی برای توسعه تعاملات علمی و فناوری ایجاد شده است.

ساخت یک مرکز همودیالیز با تجهیزات ایرانی در ونزوئلا

وی افزود: در سفر به ونزوئلا اتفاقات خوبی افتاد؛ شرکت دانش بنیان ایرانی که تولید کننده دستگاه همودیالیز است، چند نمونه از محصولات خود را ارسال کرده بودند و فرایند ثبت این دستگاه‌ها در این کشور شروع شده و قرار است بعد از تأیید، یک مرکز همودیالیز ۵۰ تخت خوابی با تجهیزات ایرانی و ساخت شرکت‌های دانش بنیان در ونزوئلا ایجاد شود.

راه اندازی خط مونتاژ دستگاه همودیالیز در ونزوئلا

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بین ایران و ونزوئلا برای راه اندازی خط مونتاژ دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید هزار دستگاه در سال توافق شد، گفت: قرار شد تولید این محصول هم ونزوئلا و هم منطقه آمریکای لاتین را پوشش دهد.

صادرات تجهیزات و خدمات دانش بنیان‌های ایرانی در حوزه فیبرنوری و تجهیزات مخابراتی

میرآبادی افزود: انعقاد چندین قرار داد در حوزه ایجاد ایستگاه‌های توزیع گاز، تجهیزات مخابراتی، فیبر نوری و مبدل‌های حرارتی به ارزش ۹۰ میلیون دلار از دیگر دستاوردهای این سفر به شمار می‌رود و قرار شد در حوزه‌های مذکور، صادرات تجهیزات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان را داشته باشیم.

مرکز نوآوری و فناوری مشترک ایران و ونزوئلا راه اندازی می‌شود

وی بیان کرد: یکی دیگر از مصوباتی که داشتیم، ایجاد مرکز نوآوری و فناوری مشترک ایران و ونزوئلا بود که محل این مرکز را به مدت ۲۰ سال دولت ونزوئلا به معاونت علمی اختصاص داده و ما سندش را در همین سفر بین مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری ایران و معاونت علم و فناوری ونزوئلا تنظیم کردیم و قرار است در این مرکز، شرکت‌های دانش بنیان ایرانی دفاتری داشته باشند و یا از ظرفیت نمایشگاهی آنجا استفاده کنند و بتوانند از این ظرفیت برای تولید برخی محصولات استفاده کنند.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، تحقیق و توسعه مشترک، توسعه بازار و تولید مشترک در ونزوئلا، رشد پروژه‌های علمی، سرمایه گذاری‌های مخاطره پذیر مبتنی بر فناوری را از اهداف مشترک بین دو کشور در مرکز نوآوری و فناوری ایران و ونزوئلا عنوان کرد.

همکاری سازمان یافته بین پارک پردیس با پارک علم و فناوری ونزوئلا

وی همکاری مشترک و سازمان یافته بین پارک فناوری پردیس با پارک علم و فناوری ونزوئلا را از دیگر موارد مطرح شده در سفر رئیس جمهور به این کشور برشمرد و گفت: همچنین رئیس جمهور ونزوئلا از رئیس جمهور ایران درخواست کرد که مدل‌های توسعه اکوسیستم فناوری را در اختیار آنها بگذاریم‌.

کد خبر 5818087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha