چین در مورد خطر تشدید جنگ در اوکراین هشدار داد!

چین در مورد خطر تشدید جنگ در اوکراین هشدار داد!

نماینده چین در نشست شورای امنیت سازمان ملل با هشدار به تهدیدات علیه ثبات جهانی نسبت به ادامه تشدید جنگ در اوکراین هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده چین در نشست شورای امنیت سازمان ملل در سخنانی با ابراز امیدواری از تلاش جامعه جهانی در جلوگیری از تشدید درگیری در اوکراین، هشدار داد که تداوم خشونت در این کشور جنگ زده تبعات خطرناک برای امنیت جهانی در پی خواهد داشت.

خبرگزاری روسیا الیوم شامگاه جمعه گزارش داد که «جانگ جون» نماینده دائمی چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت تصریح کرد: «اقدامات خصمانه کنونی در اوکراین به آتش جنگ خواهد دمید و انهدام سد برق‌آبی کاخوفکا گواه این مسئله است که با تداوم حملات خصمانه، بایستی منتظر عواقب خطرناک جدیدی از درگیری باشیم.»

نماینده پکن در سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که اعضای کشورهای سازمان ملل تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش دامنه تنش و وخامت اوضاع در اوکراین به کار ببندند.

پیشتر، نماینده چین با محکوم کردن حمایت تسلیحاتی غرب از نظام کی‌یف هشدار داده بود که چنین اقدامات تحریک آمیزی، مانع از تحقق مذاکرات برای دستیابی به صلحی پایدار خواهد بود.

انفجار سد برق‌آبی کاخوفکا و خالی شدن ذخایر رودخانه دیپر که شش ژوئن / خردادماه رخ داد، به مصائب و مشکلات این منطقه که طی یک سال گذشته همواره درگیر موشک و خمپاره بوده‌، افزوده است. این سد و ذخایر آن برای آبیاری زمین‌های زراعی جنوب اوکراین حیاتی محسوب می‌شود. سد کاخوفکا در منطقه خرسون واقع شده که سپتامبر پارسال پس از برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد.

گفتنی است رسانه‌های روسی ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) گزارش دادند که نیروهای ارتش اوکراین سد و نیروگاه برق‌آبی کاخوفکا را با حملات موشکی منفجر کردند و سیلاب و جریان شدید آب به‌سرعت به سمت مناطق مسکونی حرکت کرد.

کد خبر 5818090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha