۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶

ناکام‌ها همچنان تیم دارند؛

مربیان تکراری و جابجایی بی‌هدف روی نیمکت‌ها/ هیچ مربی جدیدی نیست!

مربیان تکراری و جابجایی بی‌هدف روی نیمکت‌ها/ هیچ مربی جدیدی نیست!

خیلی از مربیانی که فصل گذشته نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و بیشتر یک مربی ناکام بودند، از تیمی به تیم دیگر منتقل شده‌اند و هیچ مربی جدیدی وارد چرخه لیگ برتر نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نقل و انتقالات تابستانی بیست و سومین دوره لیگ برتر در حالی آغاز شده است که مربیان بیشترین جابجایی را تاکنون نسبت به بازیکنان داشته‌اند! ساکت الهامی از هوادار به مس رفسنجان رفت تا جای او را محمود فکری از سایپا بگیرد. مجتبی حسینی نیز از پیکان به آلومینیوم اراک رفت تا جای سید مهدی رحمتی را در حالی بگیرد که به قائمشهر رفته است تا هدایت نساجی را بر عهده داشته باشد.

روندی تکراری در فوتبال ایران که با جابجایی محمد ربیعی از مس به ذوب آهن ادامه دارد و احتمالاً در چند روز آینده نیز مهدی تارتار تجربه دیگری را در یک باشگاه لیگ برتری بر عهده بگیرد تا چرخه کامل جابجایی‌های سرمربیان را کامل کند.

فوتبال باشگاهی ایران در حالی روی کاکل چند سرمربی مشخص می‌چرخد که هیچ ورودی جدیدی ندارد. با وجود اینکه امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی بزرگسالان و رضا عنایتی هدایت امیدهای فوتبال ایران بر عهده گرفته است اما همچنان مربیانی تکراری در فوتبال باشگاهی ایران تیم می‌گیرند.

جابجایی در بین مربیان داخلی در حالی اوج گرفته است که کمترین تغییر در بین تیم‌های مدعی قهرمانی رخ داده است.

مربیان تکراری و جابجایی بی‌هدف روی نیمکت‌ها/ هیچ مربی جدیدی نیست!

یحیی گل محمدی با پرسپولیس راهش را ادامه می‌دهد. ژوزه مورایس نیز سپاهان را همچنان هدایت خواهد کرد. پاکو خمز نیز قرار است بار دیگر فرمان تراکتور را در دست بگیرد تا رؤیای هوادارانش برای خلق قهرمانی را هدایت کند. استقلال تهران تنها تیمی است که سرمربی خود را تغییر داد تا جواد نکونام جای ریکاردو ساپینتو را بگیرد.

او که فصل گذشته هدایت فولاد خوزستان را بر عهده داشت در اواسط فصل تصمیم ناگهانی نسبت به جدایی از اهوازی‌ها گرفت تا با حاشیه‌های فراوان از فولاد جدا شده و علیرضا منصوریان جایش را بگیرد.

تیم‌های میانه فصل همیشگی لیگ برتر در حالی تغییرات گسترده در رأس کادر فنی خود گرفته‌اند که خروجی چند سال اخیر آنها به هیچ وجه مثبت نبوده است اما باز هم تغییر را بر ثبات ترجیح دادند تا همچنان بازی با جایگاه سرمربی بین اسم‌های همیشگی جابجا شود.

نسل تکراری مربیان داخلی فوتبال باشگاهی کشور در حالی ادامه دارد که کمیته آموزش فدراسیون فوتبال به تازگی دورهای مربیگری سطح A تا D را برگزار کرده است اما همچنان اسم‌های تکراری هدایت تیم‌های لیگ برتری را بر عهده دارند.

کد خبر 5819912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha