۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۴

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان:

۳۲۸ میلیارد با پیگیری‌های دیوان محاسبات به حساب خزانه واریز شد

۳۲۸ میلیارد با پیگیری‌های دیوان محاسبات به حساب خزانه واریز شد

خرم‌آباد- مدیرکل دیوان محاسبات لرستان از واریز ۳۲۸ میلیارد تومان با رسیدگی‌ها و پیگیری‌های دیوان محاسبات به حساب خزانه و یا دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمالی نژاد امروز دوشنبه در نشست با استاندار لرستان ضمن قدردانی از زحمات و حمایت‌های نظارتی استاندار و سایر مسئولین استان، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مهم این نهاد نظارتی در برقراری انضباط مالی استان و رفع موانع و گره گشایی از خدمات و برنامه‌های دستگاه‌ها اجرایی، اظهار داشت: همه بخش‌ها حاکمیتی یک راهبرد و برنامه مشترک را به منظور مبارزه همه جانبه با مفاسد مالی در دستور کار قرار دادند و همه باید برای تحقق این مهم تلاش کنیم.

پیشگیری از انحراف‌های احتمالی در دستگاه‌های اجرایی

وی افزود: توانمندی جامعه، رضایتمندی، اعتماد آفرینی، ارتقای سرمایه اجتماعی جامعه با اجرای درست و بهینه این راهبرد مشترک ایجاد می‌شود و سیاست دیوان محاسبات در دوره جدید با شعار شفافیت و انضباط مالی نیز در راستای همین راهبرد مشترک است.

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان با اشاره به ویژگی‌های ممتاز و متفاوت دیوان محاسبات، عنوان کرد: دیوان محاسبات نهادی مستقل است و کارکنان این سازمان بر اساس آئین رفتار حرفه‌ای و با رعایت کامل اصل استقلال و به دور از هرگونه چشم داشتی عمل می‌کنند.

جمالی نژاد با بیان اینکه دیوان محاسبات همراه و در کنار مسئولین دلسوز استان است، بیان کرد: پیشگیری از انحراف‌های احتمالی در دستگاه‌های اجرایی از سیاست‌های اصلی دیوان است و همه ابزارهای قانونی را برای تحقق این سیاست به کار خواهد گرفت.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۹۸ گفت: این سامانه با هدف نظارت مردمی بر عملکرد مالی دستگاه‌های اجرایی و شنیدن صدای مردم، راه اندازی شده است و مردم می‌توانند هرگونه فساد و یا تخلف مالی در دستگاه‌های اجرایی را از طریق سامانه ۱۹۸ به ما اطلاع دهند.

نظارت میدانی بر ۱۶۰ طرح و موضوع

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان با بیان اینکه بازدید میدانی از پروژه‌های این استان جزو برنامه‌های اصلی ما قرار دارد، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ قریب ۱۶۰ طرح و موضوع مورد بررسی میدانی قرار گرفت و برای تسریع در اجرا کمی و کیفی و بهره برداری مناسب، پیگیری‌ها، جلسات و مکاتبات فراوانی را با دستگاه‌های اجرایی در راستای ایجاد تعامل بین بخشی انجام داده ایم.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه بهای تمام شده خدمات دولت گران است و باید استاندارد شود، اظهار داشت: حسابرسی بهای تمام شده جز برنامه کاری دیوان است و عارضه یابی و ارائه راهکارها و تمرکز بر دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی به عنوان اولویت‌های حسابرسی مبتنی بر عملکرد توسط این دیوان پیگیری خواهد شد.

وی با تأکید به اینکه کارکنان دیوان محاسبات استان، عملکرد ۱۳۹ دستگاه اجرایی لرستان را تحت رسیدگی و حسب مورد در برنامه حسابرسی دارد، افزود: بیش از ۶۱ دستگاه اجرایی از این تعداد در سطح استان فاقد ردیف بودجه مستقل هستند و قریب ۷۰ درصد بودجه و منابع مالی استان، خارج از مکانیزم بودجه استان و از طریق مرکز، به صورت ملی و ابلاغی در اختیار استان قرار می‌گیرد.

واریز ۳۲۸ میلیارد به خزانه

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان با بیان اینکه تهیه و ارسال ۶۴ گزارش حسابرسی به مراجع ذیربط، واریز ۳۲۸ میلیارد تومان ناشی از رسیدگی‌ها و پیگیری‌های دیوان به حساب خزانه و یا دستگاه‌های اجرایی، تعیین تکلیف ۹۴۸ یافته حسابرسی در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف، برگزاری ۱۴۰ جلسه و نشست تخصصی و مشترک با دستگاه‌های اجرایی، انجام و تعیین تکلیف استعلامات فنی ادارات و بررسی گزارشات مردمی و سایر ارجاعات در سال ۱۴۰۱، تنها بخشی از عملکرد این نهاد نظارتی است که با تلاش شبانه روزی همکاران خدوم دیوان و تعامل و همراهی خوب ادارات استان محقق شده است.

جمالی نژاد با ارائه آمار و ارقامی، نقش رسیدگی‌های دیوان محاسبات استان را در راستای رفع نواقص و ضعف‌های مرتبط با سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی، تقویت کنترل‌های داخلی، مستندسازی اموال و تثبیت مالکیت دولت، برداشت از حساب بانکی دستگاه‌های اجرایی، دفاع مؤثر از بیت المال در محاکم، جذب به موقع اعتبارات، وصول منابع، مصرف بهینه اعتبارات، پیشرفت فیزیکی طرح‌ها و پروژه‌ها، جذب قیر مصرفی مدارس و آسفالت و بهسازی روستاهای استان، تسهیلات تکلیفی و اشتغال، تشریح و بر اهتمام و توجه بیشتر مسئولین دستگاه‌های اجرایی در این خصوص تاکید کرد و یکی از اولویت‌ها را جذب مانده مصرف نشده اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۴۰۱ برشمرد.

کد خبر 5820449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha