۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۴

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان:

۱۰ کتابخانه سیار شهری و روستایی در استان زنجان فعال است

۱۰ کتابخانه سیار شهری و روستایی در استان زنجان فعال است

زنجان-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۰ کتابخانه سیار شهری و روستایی زیر نظر این کانون فعال است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی روز دوشنبه در نشست با مربیان کتابخانه‌های سیار روستایی و شهری استان زنجان، گفت: کتاب‌خانه سیار وسیله ارتباطی مناسبی است که برای اطلاع‌رسانی و خدمات کتاب‌خانه‌ای در مناطق کم‌جمعیت و یا دورافتاده می‌توانند کاربرد فراوان داشته باشند.

وی افزود: روستاها نیز هم‌چون شهرها نیازمند و شایسته دریافت محصولات فرهنگی و اطلاعاتی از طریق نهادهای اطلاع‌رسانی هستند که در این رابطه توسعه کتاب‌خانه سیار توجیه خوبی برای جبران کمبود امکانات و عدم ایجاد کتاب‌خانه ثابت روستایی محسوب می‌شود و می‌تواند پاسخی بر توزیع عادلانه امکانات باشد.

عیسی خانی با اشاره به جهادی بودن فعالیت‌های مربیان کتابخانه‌های سیار، تصریح کرد: مربیان کتابخانه‌های سیار باید از اهمیت حضور خود در روستاها و مناطق کم برخوردار، آگاه باشند و از این موقعیت مناسب فرهنگی در خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان و احیای سنن، فرهنگ، آئین و رسوم بهره بگیرند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: روستاها نیز هم‌چون شهرها نیازمند و شایسته‌ی دریافت محصولات فرهنگی و اطلاعاتی از طریق نهادهای اطلاع‌رسانی هستند.

عیسی‌خانی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان تا به امروز با راه‌اندازی ۸ کتاب‌خانه سیار روستایی و ۲ کتاب‌خانه سیار شهری توانسته یک گام در جهت تحقق عدالت اجتماعی در توزیع عادلانه امکانات فرهنگی و به وجود آوردن فرصت برابر آموزشی بردارد.

کد خبر 5820497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha