۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۲

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر:

۱۲۰ مبلغ و روحانی در ایام دهه عید ولایت در ملایر فعالیت می‌کنند

۱۲۰ مبلغ و روحانی در ایام دهه عید ولایت در ملایر فعالیت می‌کنند

همدان- رئیس تبلیغات اسلامی ملایر گفت: در ایام عید قربان تا غدیر ۱۲۰ مبلغ و روحانی در سطح شهرستان ملایر فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله نجفی ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه ملایر به مناسبت هفته تبلیغ و اطلاع رسانی ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و ایام عید بزرگ غدیر اظهار داشت: بزرگترین فلسفه غدیر محبت و همدلی و تجلی وحدت و دوری از اختلافات است.

وی با اشاره به آیه ««الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا» افزود: حکمت این آیه این است که در غدیر نعمت بر ما تمام می‌شود و امروز قدر این نعمت باید دانسته شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به لزوم مردمی بودن برنامه‌های عید غدیر گفت: در این راستا همه محلات و مساجد باید در کنار یکدیگر با محبت و همدلی به عشق مولا امیر مؤمنان علی (ع) برنامه‌های خود را داشته و سنگ تمام بگذارند.

حجت‌الاسلام نجفی خاطرنشان کرد: در دهه ولایت و امامت ۱۲۰ مبلغ و روحانی در سطح شهرستان ملایر فعالیت خواهند داشت و هدف از فعالیت این مبلغان تبیین جایگاه ولایت و فلسفه غدیر خم برای مردم است.

وی با اشاره به اعلام آمادگی بیش از ۱۵۰ مسجد برای برگزاری برنامه‌های ایام دهه ولایت و امامت و عید بزرگ غدیر در سطح شهرستان ملایر بیان کرد: این برنامه‌ها با حضور گسترده گروه‌های مردمی در سطح مساجد و محلات برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر عنوان کرد: هیأت‌های مذهبی ملایر در همه مناسبت‌ها خوش درخشیده و پیش‌قدم بوده‌اند و در این ایام نیز برنامه‌های بسیار خوبی را در حسینیه‌ها، مساجد، مکان‌های عمومی برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام نجفی با بیان اینکه ۱۵۰ مداح برجسته در شهرستان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: این مداحان نیز در برنامه‌های مناسبتی و فرهنگی به صورت مستمر حضوری گسترده داشته که تاکید بر این است که در برنامه‌های مختلف از ظرفیت مداحان بومی شهرستان بیشتر استفاده شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر عنوان کرد: ولایت ما بر اساس قرآن کریم استوار است و لذا با توجه به فعالیت ۵۰۰ فعال قرآنی در حوزه‌های مختلف در شهرستان برنامه‌های قرآنی گسترده‌ای را در این ایام در شهرستان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۹۵ کرسی و محفل قرآنی در سطح مساجد شهرستان برگزار شده است، گفت: سال گذشته در سطح شهرستان ملایر به مناسبت عید غدیر با همکاری گروه‌های مختلف جهادی و مردمی و همکاری سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها برنامه‌های خوبی برگزار شد که شامل برپایی ۶۰ ایستگاه صلواتی، اطعام بیش از ۲۵ هزار نفر و توزیع نان رایگان و نذوراتی از جمله ویزیت رایگان پزشکان، فعالیت رایگان تعدادی از تاکسی داران در جابجایی مسافران بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر عنوان کرد: پیش بینی شده که امسال تعداد موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی بیشتر از سال گذشته باشد و اطعام دهی نیز در روز عید بین ۳۵ تا ۴۰ هزار پرس پیش بینی شده است.

وی با اشاره به پیاده روی کیلومتری غدیر گفت: امسال نیز این برنامه در استان همدان و شهرستان‌های مختلف پیش بینی شده که در شهرستان ملایر نیز این برنامه را داریم که در مسیر پیاده روی موکب‌ها، ایستگاه‌های صلواتی و برنامه‌های فرهنگی را خواهیم داشت.

نجفی با اشاره به اهتزاز پرچم سبز علوی در ملایر با حضور امام جمعه در روز گذشته بیان کرد: ما به عنوان شیعه باید هر آنچه در توان داریم در عشق و ارادت به امیر مؤمنان به نمایش بگذاریم چرا که همه ما بدهکار امیر مؤمنین علی (ع) هستیم و باید با عشق به اهل بیت خدمت کنیم و پرچم شیعه و اسلام را به اهتزاز درآوریم.

کد خبر 5823654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha