۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۹

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار:

جشن‌های محله‌محور عید غدیر برگزار می‌شود

جشن‌های محله‌محور عید غدیر برگزار می‌شود

همدان- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار گفت: به مناسبت عید بزرگ غدیر جشن‌های محله محور در شهرستان بهار برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مهدی کرمی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مهمترین برنامه‌های غدیر در شهرستان بهار اظهار داشت: برگزاری کاروان شادی از یک مسیر تا مصلا و اقامه نماز جمعه به همراه اطعام نمازگزاران، بر پایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های مسیر راهپیمایی به صورت متراکم، به تصویر کشاندن غدیر خم با برپایی نمایشگاه و جشن چند روزه در مصلا یا پارکینگ مزار شهدا با همراهی گروه تعزیه خوانان از جمله برنامه‌های عید غدیر در شهرستان بهار خواهد بود.

وی افزود: همچنین برگزاری جشن‌های محله محور با همکاری مساجد و جشن شهرستانی در سه نقطه از بهار دانشگاه پیام نور، فداییان اسلام و کوی محمدیه در این شهرستان انجام خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار با اشاره به سایر برنامه‌ها گفت: اجرا و برگزاری جشن در روستای رسول آباد سفلی و دولت آباد، راه انداختن کاروان شادی در شهر بهار و روستاهای همجوار و نصب یک تابلو یا تندیس در ابتدای بلوار غدیر بنام بلوار غدیر در روز عید غدیر در شهرستان بهار انجام می‌شود.

حجت الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: از همراه کردن مردم در غدیر با برپایی جشن‌های خانوادگی در عرصه فضای مجازی و نور افشانی مساجد با همراهی هیأت امنا مساجد شهر در ساعت ۲۰ به طور همزمان در روز غدیر خم است.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌های مناسب در این ایام بیان کرد: ایجاد و برپایی نمایشگاه بزرگ بنام زلال غدیر، ارسال پیامک‌های غدیری توسط گروهای مختلف در فضای مجازی و اداره مخابرات از دیگر برنامه‌های است که در این شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار عنوان کرد: همچنین برگزاری شب شعر با حضور شعرای بهار، نور افشانی توسط نیروی انتظامی در پارک لاله، تبلیغ پخت غذا در بین همسایگان از طریق فضای مجازی، مسابقه و فراخوان مقاله در فضای مجازی، اطعام و برپایی جشن در مسکن مهر، ذبح قربانی به صورت نمادین در روز عید و رایگان کردن نانوایی در شهر و روستاهای شهرستان بهار نام برد.

و افزود: پویش هر مسجد یک قربانی و یک ایستگاه صلواتی در روز عید غدیر خم، مسابقه پرواز بادبادک‌ها در ایام غدیر، گرفتن پخش زنده تک نوازی موسیقی سنتی در مقام حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در در منزل توسط خانواده‌ها و ارسال آن به دبیر خانه ستاد غدیر شهرستان از دیگر برنامه‌های است که در این شهرستان برگزار خواهد شد.

کد خبر 5825156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha