۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴

نماینده شتاب نگاری مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی:

۱۴۴۳ دستگاه شتاب نگار در سطح کشور وجود دارد

۱۴۴۳ دستگاه شتاب نگار در سطح کشور وجود دارد

زنجان- نماینده حوزه شتاب نگاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از وجود یک هزار و ۴۴۳ دستگاه شتاب نگار در سراسر کشور خبر داد و گفت: از دهه هفتاد موضوع نصب شتاب نگارها در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی احمدی روز سه شنبه، با بیان اینکه از دهه هفتاد موضوع نصب شتاب نگارها در حال پیگیری است، گفت: هر ساله برنامه افزایش ایستگاه‌ها در سطح کشور بنا به بررسی‌های به عمل آمده و به منظور ایجاد تعادل در توزیع شتاب نگارها در مراکز جمعیتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مهمتر از تعداد دستگاه‌های شتاب نگار موضوع مانیتورینگ و راه اندازی سامانه پاسخ سریع است، اظهار کرد: امیدواریم مسئولین استانی توجه ویژه ای به این امر داشته باشند.

نماینده حوزه شتاب نگاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با بیان اینکه بر اساس جمعیت ساکن در شهرها و اهمیت مناطق مورد نظر مکان یابی انجام می‌شود، گفت: خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

احمدی به اهداف افزایش تعداد ایستگاه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: هدف از افزایش تعداد ایستگاه‌ها و بروز رسانی آنها، کاهش زمان جمع آوری داده‌ها و شناسایی مناطق بحرانی در زمان وقوع زلزله و گسیل نیروهای امدادی در کوتاه‌ترین زمان به مناطق هدف است.

نماینده حوزه شتاب نگاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با بیان اینکه چهار دستگاه نسل جدید شتاب نگار به مجموعه ایستگاه‌های شبکه شتاب نگاری استان زنجان افزوده شد، گفت: با افزایش دستگاه‌های جدید، تعداد ایستگاههای شبکه شتاب نگاری استان به ۴۰ ایستگاه افزایش یافت.

کد خبر 5826672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha