۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۶:۴۶

سرمایه‌گذاری یک میلیارد پوندی بحرین در انگلیس

سرمایه‌گذاری یک میلیارد پوندی بحرین در انگلیس

نخست‌وزیران بحرین و انگلیس در مقر نخست‌وزیری این کشور در لندن دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که «سلمان بن حمد آل خلیفه»، ولیعهد و نخست‌وزیر بحرین، دوشنبه، سوم ژوئیه (۱۲ تیر)، در دیدار خود با «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس درلندن، توافقنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری یک میلیارد پوندی در انگلیس به امضا رسانده است.

دولت انگلیس نیز دوشنبه در بیانیه‌ای، از امضای این توافقنامه مشترک سرمایه‌گذاری بین دو کشور خبر داد.

دفتر ریشی سوناک در این بیانیه تاکید کرد که «هدف از این توافقنامه تسهیل سرمایه‌گذاری، حمایت از تنوع بخشیدن به اقتصاد بحرین و ایجاد همکاری بیشتر بین دو کشور در زمینه فناوری پاک، خدمات تجاری و تولید است».

نخست‌وزیران بحرین و انگلیس در این دیدار همچنین درباره جنگ اوکراین و سایر تحولات منطقه خاورمیانه بحث‌وتبادل نظر کردند.

ریشی سوناک این دیدار را آغاز فصل تازه‌ای در تاریخ دو کشور خواند.

حساب کاربری ولیعهد بحرین نیز در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد بحرین یادداشت تفاهمی برای سرمایه گذاری‌های استراتژیک و همکاری با انگلیس امضا کرده است که بر اساس آن بخش خصوصی این کشور خلیج فارس یک میلیارد پوند (۱.۳ میلیارد دلار) در انگلیس سرمایه گذاری خواهد کرد.

گفته شده سرمایه‌گذاری‌ها از طریق صندوق سرمایه‌گذاری مستقل بحرین مدیریت خواهد شد.

اعلام سرمایه گذاری بحرین در انگلیس در حالی صورت می‌گیرد که دو هفته پیش قانونگذاران انگلیسی با انتقاد از سرکوب سیاسی در بحرین و ادامه شکنجه زندانیان سیاسی در این کشور، از دولت ریشی سوناک خواسته بودند که به مسائل حقوق بشر و نقض آشکار حقوق اولیه شهروندان بحرینی توسط دولت این کشور توجه کند. در آن زمان، «لرد پل اسکریون»، از اعضای مجلس اعیان انگلیس گفته بود که دولت انگلستان نباید در برابر نقض حقوق بشر در کشورر عربی بحرین سکوت کند. این نماینده پارلمان انگلیس همچنین خواستار تخصیص بودجه برای حمایت از جنبش دموکراسی‌خواهی مردم بحرین شده بود.

کد خبر 5826815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha