۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۰

زمان سفر السیسی به ترکیه فاش شد

زمان سفر السیسی به ترکیه فاش شد

رئیس جمهور مصر در پایان ماه میلادی جاری به کشور ترکیه سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، رسانه‌های ترکیه زمان سفر رئیس‌جمهور مصر به این کشور را فاش کردند.

برخی رسانه‌های ترکیه امروز چهارشنبه گزارش دادند که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در ۲۷ ژوئیه به ترکیه سفر می کند.

بنا به اعلام رسانه‌های ترکیه، سفر رئیس جمهور مصر به ترکیه در راستای بهبود روابط دو کشور و به منظور رایزنی با مقامات ارشد دولت ترکیه از جمله «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه صورت خواهد گرفت. این سفر در واکنش به دعوت رسمی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه از همتای مصری وی برای سفر به ترکیه انجام می شود.

از سویی مقامات مصر و ترکیه روز سه‌شنبه از ارتقای روابط خود به سطح سفیر خبر دادند. براین اساس، وزارت خارجه مصر «عمرو الحمامی» را به عنوان سفیر جدید این کشور در آنکارا معرفی کرده است. همچنین وزارت خارجه ترکیه «صالح موتلو» را به عنوان سفیر جدید این کشور در قاهره معرفی نموده است.

دو کشور در بیانیه‌هایی جداگانه تاکید کردند که هدف از این اقدام تاکید بر عزم آنکارا و قاهره برای تقویت روابط دوجانبه در راستای منافع ملت مصر و ترکیه بوده است.

روابط مصر و ترکیه طی ۱۰ سال اخیر به ویژه در بخش سیاسی روند نزولی و راکدی داشته اما روابط اقتصادی در این سال‌ها میان دو کشور ادامه داشته است. در این سال‌ها سطح روابط دیپلماتیک میان دو کشور به پایین‌ترین سطح رسیده بود، امری که در دو سال گذشته شاهد تغییر و تحولاتی جدی بوده است.

کد خبر 5828689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha