سیاستمدار مصری خواستار اقدام جهانی ضد جنایات تل‌آویو در جنین شد

سیاستمدار  مصری خواستار اقدام جهانی ضد جنایات تل‌آویو در جنین شد

دبیرکل کنفرانس ملی-عربی مصر با انتقاد از مواضع‌ شرم‌آور دولت‌های عربی در حمایت از مقاومت فلسطین در کرانه باختری خواستار شکل‌گیری کمپین بین‌المللی ضد صهیونیست‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرکل کنفرانس ملی-عربی مصر در اظهاراتی رسانه‌ای در واکنش به جنایات نظامیان اشغالگر صهیونیستی علیه ساکنان شهر جنین در شمال کرانه باختری خواستار حمایت ملی مردمی از سوی گروه‌های فلسطینی، کشورهای عربی و جهانی از ساکنان جنین و مقابله با اقدامات ضد انسانی تل آویو و لغو روابط دیپلماتیک کشورها با این رژیم شد.

خبرگزاری المیادین شامگاه سه شنبه گزارش داد که «حمدین صباحی» رئیس حزب الکرامه مصر و دبیرکل کنفرانس ملی-عربی مصر در نطقی مطبوعاتی ضمن محکوم کردن جنایات این رژیم علیه ساکنان کرانه باختری اعلام کرد: «از دولت‌های عربی می‌خواهیم با اتخاذ سیاست‌های عملگرایانه اقتصادی و سیاسی و جمعی به مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها برخیزند.»

این سیاستمدار برجسته مصری در فراخوان خود ضد صهیونیست‌ها خواستار «راه‌اندازی کمپین جهانی علیه صهیونیست‌ها و مشروعیت زدایی بین‌المللی از این رژیم موقت شد.»

وی در حمایت از مقاومت فلسطینی اعلام کرد که گروه‌های مختلف سیاسی فلسطینی همانگونه که در مبارزه میدانی خود همدل هستند در سطح سیاسی نیز با حمایت یکپارچه از مقاومت ضد صهیونیست‌ها هرگونه چشم داشت به سازش با صهیونیست‌ها را ساقط نمایند زیرا فرایند سازش بارها ناکارآمدی خود را نشان داده است.»

صباحی ادامه داد که در روز دوم یورش صهیونیست‌ها به جنین کماکان شاهد موضعگیری رسمی دولت‌های عربی توأم با سکوت شرم‌آور و صدور بیانیه‌های محکوم‌آمیز خالی از هرگونه مواضع عملی در حمایت از فرزندان عرب فلسطینی هستیم.

رئیس حزب الکرامه مصر با حمایت از گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری افزود: گروه‌های مقاومت در جنین با حمایت مردم فلسطین از مقاومت جانانانه خود نشان دادند که عصر زورگویی صهیونیست‌ها به سر رسیده و آزادی وجب به وجب خاک خود را از چنگال اشغالگران در حال بازپس گیری است.

وی با انتقاد از سازمان‌های جهانی تحت سیطره غرب اعلام کرد: نه تنها شاهد همدستی سازمان‌های بین‌المللی تحت کنترل و استعمار غربی در حمایت از جنایات اشغالگران علیه مردم فلسطین هستیم، بلکه شاهد فرافکنی و توجیه واشنگتن در حمایت از این رژیم غاصب در ادامه اشغالگری به بهانه دفاع از امنیت (جعلی) خود علیه فلسطینیان هستیم.

خبرگزاری المیادین گزارش داد که در واکنش به یورش نظامیان اشغالگر صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین، شهرهای مختلف کرانه باختری در اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها علیه ساکنان اردوگاه جنین امروز (سه شنبه) دست به اعتصاب گسترده زدند.

گفتنی است دیروز (دوشنبه) رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات مقاومتی گروه‌های فلسطینی علیه تل آویو با یورش گسترده به شهر و اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری اقدام به دستگیری شماری از جوانان فلسطینی کرد.

وزرات بهداشت فلسطین با انتشار آماری تعداد شهدای فلسطینی در جنین را ۱۱ نفر و شمار مجروحان را ۱۰۳ نفر در جریان این یورش دیروز صهیونیست‌ها به جنین اعلام کرد.

کد خبر 5827788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha