۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۷

مهر گزارش می‌دهد؛

شهر مهمان علی(ع) است/ دروازه نجف مهیای بزرگترین پذیرایی مردمی

شهر مهمان علی(ع) است/ دروازه نجف مهیای بزرگترین پذیرایی مردمی

کرمانشاه- کرمانشاه دیار «دروازه نجف» در آستانه سالروز عید غدیرخم مهیای بزرگترین پذیرایی مردمی بوده و شهر در روز عید غدیر مهمان سفره علوی خواهند بود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: حال و هوای استان کرمانشاه در آستانه فرارسیدن هجدهم ذی‌الحجه به میمنت عید بزرگ غدیر خم متفاوت‌تر از روزهای گذشته است، خیابان‌ها غرق در نور و شادی و پذیرایی مواکب بوده و پرچم‌های رنگی و سبز رنگ علی ولی الله در سراسر کرمانشاه نقش بسته است.

برپایی دهه امامت و گرامیداشت بین اعیاد قربان و غدیر سنت حسنه‌ای است که این روزها فضای ایمانی شهرهای کرمانشاه را پر کرده و ایستگاه‌های صلواتی پذیرایی از کوچک‌ترین پذیرایی شربت تا اطعام علوی فضای مهر و محبت علوی در شهرها حاکم کرده است.

روز هیجدهم ذی‌الحجه روز عید غدیر و عیدُاللّهِ الا کْبَرْ و عید آل محمّدعَلیهمُ السلام است و عظیم‌ترین عید شیعیان است که هرساله در مملکت علوی ایران اسلامی این روز و ایام منتهی به این روز جشن گرفته می‌شود.

حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برنامه‌های مختلف و جشن‌های خیابانی در کرمانشاه برنامه‌ریزی شده و امسال جشن بزرگ خیابانی عید غدیر از سه راهی مرادحاصل تا سه راه مسکن روز جمعه ۱۶ تیر ماه از ساعت هشت صبح برگزار می‌شود.

۱۵۰ موکب مردمی میزبان سفره‌های علوی

وی افزود: ۱۵۰ موکب مردمی در جشن خیابانی عید غدیر شهر کرمانشاه مشارکت خواهند داشت و از مردم با عنوان «شهر مهمان علیست» پذیرایی خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: موکب‌های فعال در مسیر جشن خیابانی غدیر طی فراخوانی از سوی مجموعه‌های مردمی ثبت نام ساماندهی شده و در مسیر مستقر خواهند شد.

شهر مهمان علی(ع) است/ دروازه نجف مهیای بزرگترین پذیرایی مردمی

حجت الاسلام احمدی با اشاره به ضرورت بزرگداشت عید غدیر و جشن ولایت امیرالمومنین (ع)، خاطرنشان کرد: همه شیعیان باید تلاش کنند که ولو در جمع خانوادگی خود به مناسبت عید غدیر یک جشن کوچک برپا کرده و سفره‌های عیدانه عید غدیر را داشته باشند.

وی ادامه داد: عید غدیر یک ظرفیت ویژه برای عمل به فرمان فوری و قطعی مقام معظم رهبری در جهاد تبیین است و از سوی دیگر ظرفیت ایجاد امید و بالا بردن ایمان اجتماعی که مورد تاکید ایشان بود را نیز دارا است.

اهتزاز بزرگ‌ترین پرچم غدیر کشور در کرمانشاه

حجت‌الاسلام ابوذر کرمی رئیس بنیاد غدیر استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برنامه‌های دهه امامت از روز اول این دهه با اهتزاز بزرگ‌ترین پرچم غدیر کشور به ابعاد ۴۰۰ متر در پارک شیرین کرمانشاه آغاز شد.

شهر مهمان علی(ع) است/ دروازه نجف مهیای بزرگترین پذیرایی مردمی

وی با اشاره به ضرورت برگزاری جشن‌های خیابانی و عمومی، افزود: از روزهای ابتدایی دهه امامت در کرمانشاه سعی کرده‌ایم جشن‌های متنوع و متعددی برگزار کنیم و همه اقشار مردم کرمانشاه را بر سر سفره معنوی امیرالمومنین (ع) مهمان کنیم.

رئیس بنیاد غدیر استان کرمانشاه تصریح کرد: هر شب در این ایام یک محله میزبان جشن‌های مردمی بوده و با همکاری و همراهی مردم خود محلات جشن‌ها برگزار شده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته پیاده روی خانوادگی در روز عید غدیر با مهمانی و پذیرایی ویژه موکب داران در بلوار طاقبستان برقرار خواهد بود.

اهدای هزار و ۱۱۰ نگین انگشتر از حرم امیرالمومنین علی (ع) و از حرم امام حسین (ع) به غدیریون

حجت الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: شب عید غدیر ویژه برنامه‌ای در بلوار طاق‌بستان برگزار می‌شود و هزار و ۱۱۰ نگین انگشتر از حرم امیرالمومنین علی (ع) و از حرم امام حسین (ع) تقدیم حاضران در جشن با عنوان نگین پادشاهی خواهد شد.

وی افزود: «شهر مهمان علی (ع) است» شعاری است که امسال برای مهمانی بزرگ روز عید غدیر در نظر گرفته شده و با این مهمانی بزرگ رفته رفته شهر را مهیای استقبال از زوار اربعین حسینی خواهیم کرد.

غدیر حیات دوباره اسلام

آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اسلام با شعائر زنده است لذا باید همه در صدد احیای شعائر باشیم و از امکانات موجود برای بسط و گسترش این معنویت استفاده نمائیم.

وی افزود: منابع مشترک زیادی بین شیعیان و اهل سنت در غدیر است که باید از ظرفیت این منابع مشترک استفاده کرد.

شهر مهمان علی(ع) است/ دروازه نجف مهیای بزرگترین پذیرایی مردمی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: در مقابل زحمات و تلاش‌هایی که امیر المومنین علیه السلام برای اسلام کشیده زحمات و تلاش‌های ما هیچ است.

وی خاطرنشان کرد: غدیر را می‌توان حیات دوباره اسلام نام نهاد که هرچه برای گرامیداشت آن تلاش کنیم باز هم کم است.

کد خبر 5828819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha