۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۰

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی:

جشنواره‌های ملی تئاتر در استان‌ها مورد حمایت است

جشنواره‌های ملی تئاتر در استان‌ها مورد حمایت است

اردبیل- مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی گفت: جشنواره‌های ملی تئاتر و نمایش در استان‌ها با موضوع و محوریت متفاوت مورد حمایت جدی است.

اسرافیل فرج‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: انجمن هنرهای نمایشی ایران از هنرمندان استان‌های مختلف حمایت کرده و به رغم کمبود بودجه‌های دولتی سعی دارد تا از ۳۴ شعبه استانی حمایت‌های لازم را انجام دهد.

وی به برگزاری جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای نمایش اشاره کرد و گفت: با هماهنگی انجمن این جشنواره‌ها با موضوعات مختلف برگزار می‌شود که در استان اردبیل نیز برگزاری جشنواره‌های ملی تئاتر و نمایش مورد هدف و مد نظر است.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی تصریح کرد: با توجه به توانمندی استان‌ها و کمبود اعتبارات سعی و تلاشمان بر این است تا از ظرفیت استان‌ها به ویژه دستگاه‌هایی که بودجه فرهنگی دارند، از هنرمندان در رشته‌های تئاتر حمایت شده و شاهد اجراهای متفاوت در استان‌ها باشیم.

فرج‌اللهی افزود: اولین دوره جشنواره «مباهله» در سطح ملی در یزد برگزار می‌شود تا موضوع مباهله که بعد از غدیر از مسائل و موضوعات مهم مکتب اسلام است، احیا شده و مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سایر استان‌ها نیز به تناسب موضوعات متفاوت برگزاری جشنواره‌های ملی تئاتر و نمایش مورد حمایت این انجمن است و امیدواریم در این زمینه استان اردبیل نیز بتواند حرکت‌های مؤثری را انجام دهد.

فرج‌اللهی اضافه کرد: استان اردبیل جشنواره استانی تئاتر دارد که از ظرفیت‌های بی‌نظیر به شمار می‌رود و با فعال شدن انجمن این استان امیدواریم هنرمندان بیش از گذشته مورد حمایت جدی قرار گیرند.

وی رکود و تعطیلی انجمن نمایش استان را از دغدغه‌های جدی مسئولان این انجمن عنوان کرد و ادامه داد: با قول مساعدی که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دادند انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر انجمن نمایش استان اردبیل فعالیت خود را از سر گرفته و زمینه برگزاری رویدادهای مختلف را در این حوزه فراهم کند.

فرج‌اللهی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم تا برگزاری رویدادهای تئاتر را به این انجمن واگذار کرده و در استان‌های مختلف بتوانیم گام‌های مؤثری را در حمایت از هنرمندان برداریم.

وی ضرورت شناسایی افراد مستعد در رشته تئاتر را در کنار رفع اشکالات و ایرادات زیرساختی یادآور شد و تصریح کرد: در اکثر استان‌ها نبود سالن‌های تخصصی در رشته تئاتر مشکلات و معضلات بسیاری را به وجود آورده که انتظار می‌رود با نگاه عادلانه وزارت ارشاد به استان‌ها در حوزه فرهنگی بتوانیم بخشی از این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را رفع کنیم.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی گفت: انجمن در حوزه نرم‌افزاری برنامه‌ریزی‌های خوبی را انجام داده ولی در مجموع با احصای مشکلات زیرساختی و سخت‌افزاری استان‌ها در حوزه نمایش و تئاتر امیدواریم تأمین اعتبار مناسب و راه‌اندازی سالن‌های تخصصی را در استان‌ها شاهد باشیم.

کد خبر 5828846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha