۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲

پس از ۷ سال قطع روابط دیپلماتیک؛

وزرای امور خارجه ایران و سودان دیدار و گفتگو کردند

وزرای امور خارجه ایران و سودان دیدار و گفتگو کردند

وزرای امور خارجه ایران و سودان ٧ سال ‎پس از قطع روابط دیپلماتیک در حاشیه نشست کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و علی صادق علی سرپرست وزارت امور خارجه سودان در اولین دیدار دو مسئول دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و سودان در هفت سال گذشته، در خصوص سوابق روابط گسترده دو کشور در دوره پیش از قطع روابط از جانب سودان به گفتگو پرداختند.

وزیر امور خارجه کشورمان و علی صادق علی در این دیدار نحوه از سرگیری قریب‌الوقوع مناسبات دیپلماتیک خارطوم و تهران را مورد گفتگو، بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان سودان را یکی از کشورهای مهم و محوری در جهان اسلام دانست و ابراز امیدواری کرد با مدیریت دولت رئیس جمهور عبدالفتاح، امنیت و آرامش در سریع‌ترین زمان ممکن به سودان بازگردد.

علی صادق علی نیز در این دیدار آخرین وضعیت داخلی سودان و تحولات منطقه‌ای مرتبط با آن را تشریح کرد.

طرفین راه کار از سرگیری مناسبات دو کشور - در اولین زمان ممکن- را مورد بررسی قرار دادند.

گفتنی است، حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره این دیدار، نوشت: «در حاشیه اجلاس جنبش‌عدم‌تعهد با برادرم دفع‌الله‌الحاج علی، سرپرست وزارت امور خارجه سودان⁩ دیدار و نحوه از سرگیری قریب‌الوقوع مناسبات دیپلماتیک خارطوم و تهران را بررسی کردیم.»

وی در ادامه این مطلب آورده است: «در جریان آخرین وضعیت تحولات داخلی سودان قرار گرفتم. تهران بر راه‌حل سیاسی و دوری از جنگ تاکید دارد.»

کد خبر 5829148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha