۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۸

حجت الاسلام نواب:

جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین یک فاجعه عظیم تاریخی است

جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین یک فاجعه عظیم تاریخی است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در همایش «فلسطین، جهان اسلام و نظم جدید جهانی» گفت: آنچه امروز سردمداران رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند، نسل‌کشی و فاجعه‌ عظیم تاریخی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب درهمایش «فلسطین، جهان اسلام و نظم جدید جهانی» که با حضور اندیشمندان و شخصیت های داخلی و خارجی در مکه مکرمه برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: فلسطین محور همدلی و اتحاد امت اسلامی با هر مذهب و عقیده ای است و آرمان بلند جهان اسلام، آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال رژیم جعلی صهیونیستی است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) محور نظم نوین جهانی را مستضعفان می‌شمارد و با اطمینان خاطر و با تکیه‌ بر آیات قرآن، باور دارد که آن‌ها بر مستکبران جهان پیروز خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: امام خامنه‌ای نیز فرمودند: «فلسطین آزاد خواهد شد؛ در این هیچ شبهه‌ای نداشته باشید. فلسطین قطعاً آزاد خواهد شد و به امت اسلامی و ملت فلسطین بر خواهد گشت». مقام معظم رهبری معتقد است اساساً علت دشمنی آمریکا با ایران در همین نکته است و فرمودند: «جمهوری اسلامی، نظام جهانی ظالمانه را به چالش کشیده و علّت مخالفت با ما نیز همین است.»

وی با بیان این که نشانه‌های نابودی استعمار جهانی و شکل گیری نظم نوین جهانی هر روز نمایان تر می‌شود، گفت: قطعاً دراین خصوص مسئولیت سنگینی بر دوش ماست. یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌ها، پرهیز از ناامیدی و انفعال است. مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش نیز نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: ما مسلمین به‌ ویژه مردم مظلوم فلسطین باید در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش داده و تقویت کنیم و ترس و ناامیدی را از خود و دیگران دور کرده و به‌ سوی آینده درخشان خیز برداریم. پس لازم است خود را برای ایجاد نظم جدید جهان و منطقه آماده کنیم.

وی ادامه داد: افول آمریکا موجب ضعف و ناامیدی اسرائیل غاصب و نهایتاً منشأ اختلاف درونی و ازهم‌پاشیدگی این رژیم خواهد شد. از سوی دیگر جریان مقاومت قوی و مستحکم‌تر از گذشته در مقابل صهیونیسم قد علم کرده و با حمایت ایران و کشورهای اسلامی تحقق وعدۀ الهی نزدیک است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: دفاع از قیام اسلامی فلسطین واجب عینی و از واضح‌ترین مصادیق جهاد دفاعی است که تمامی فقهای اسلام بر آن تأکید دارند. هر وجب از خاک فلسطین یک وجب از خانه مسلمین است و هر حاکمیتی به‌ جز حاکمیت اسلام و مردم مسلمان فلسطین حکومتی غاصب محسوب می‌شود.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه به فرازهای دیگری از سخنان مقام معظم رهبری خطاب به مردم فلسطین و تقدیر از جهاد ، صبر و مقاومت این ملت و ایستادگی شرافتمندانه در مقابل دشمن زبون اشاره کرد وگفت: امروز مسئله اوّل جهان اسلام «غزّه» است؛ شاید بشود گفت قضیّه‌ اوّل دنیای انسانیّت، قضیّه‌ی غزّه است. سگ هار و گرگ درنده‌ای به انسان های مظلوم حمله کرده است؛ چه کسی مظلوم‌تر از کودکان معصومی که در این حملات جان خود را مظلومانه از دست دادند؟ چه کسی مظلوم‌تر از مادرانی که فرزندان خودشان را در آغوش خودشان گرفتند و به چشم خود مرگ و پرپر زدن آن‌ها را مشاهده کردند؟ رژیمِ غاصبِ صهیونیستِ کافر، دست به چنین جنایاتی زده است. آنچه امروز سردمداران رژیم صهیونیست انجام می‌دهند، یک نسل‌کشی است؛ یک فاجعه‌ عظیم تاریخی است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب تاکید کرد: فلسطین آزاد خواهد شد؛ در این هیچ شبهه‌ای نداشته باشید. فلسطین قطعاً آزاد خواهد شد و به مردم بر خواهد گشت و در آنجا دولت فلسطینی تشکیل خواهد شد؛ در این‌ها هیچ تردیدی نیست.

وی در پایان از ضیوف الرحمان خواست که در این فضای ملکوتی از خداوند نصرت ملت فلسطین و خواری دشمنان آن‌ها را خواستار شوند.

کد خبر 5829792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha