۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲

حجت الاسلام والمسلمین نواب: 

روحانیون می‌توانند در ذهن زائران «گلستان معرفت» ایجاد کنند

روحانیون می‌توانند در ذهن زائران «گلستان معرفت» ایجاد کنند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت زمینه فعالیت های فرهنگی درایام حج را فراوان توصیف و تاکید کرد: روحانیون اگر خوب عمل کنند ، می توانند در ذهن زائران «گلستان معرفت» ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در دیدار با روحانیون، معین و معینه های کاروان های منطقه ۴ مکه ، با مهم خواندن نقش روحانیون در رضایتمندی زائران کاروان ها از سفر معنوی حج اظهار داشت: ساختن بهترین خاطره حج در ذهن حجاج یکی از مهمترین اموری است که بر عهده روحانیون است.

وی روحانیون را خادمان ضیوف الرحمان دانست که با تبلیغ و خدمتگزاری هم برای خود اجر و پاداش الهی ثبت می کنند و هم برای زائران نور و نورانیت الهی را به ارمغان می آوردند.

سرپرست حجاج ایرانی با گرامیداشت فرارسیدن روز مباهله گفت: مباهله هم تبلیغ است که پیامبر برایش هزینه داد و همه عزیزانش را ایثارگرانه برای انجام آن حاضر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان این که به روزهای پایانی حج ۱۴۰۲ نزدیک شده ایم ، گفت: هرچند روزهای آخر حج هست اما این که زائربا چه ذهنیتی از سرزمین وحی خداحافظی می کند مهم است. این که خدای ناکرده ناراضی می رود یا با رضایت کامل و خاطره‌ای خوش می‌رود مهم است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه روحانیون می توانند با ایثار و فداکاری ارتباط خود را با زائران مستحکم تر کنند، افزود: روحانیون اگر با زائران ارتباط بدون واسطه داشته باشد می توانند در ذهن آنها «گلستان معرفت» ایجاد کنند.

وی به حاضران توصیه کرد که از فرصت باقی مانده استفاده کنند و زائران را در اوج رضایت و خاطره خوب به کشور برگردانند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه برلزوم استفاده از فناوری های روز و آشنایی و بکارگیری برنامه ها و امکانات تبلیغی تاکید کرد و گفت: باید طوری برنامه ریزی و رفتار کنیم که بهترین و شیرین ترین خاطره در ذهن زائران سفرحج باشد.

وی استمرار ارتباط روحانی با زائران را بسیار ارزشمند دانست و با اشاره به اینکه حج امسال روان و با آرامش انجام شد، تصریح کرد: مرکز پزشکی حج باید در معاینات زائران دقت بیشتری به خرج دهد و با اعزام افرادی که استطاعت جسمی و روانی ندارند ، موافقت نکند چون این افراد در کشور میزبان مشکلات عدیده ای را برای کاروان و همسفران خود ایجاد می کنند.

وی افزود: با وجود اینکه شدیدترین گرما در ۲۵ سال گذشته در کشورمیزبان اتفاق افتاد، و زائران بعد از اپیدمی کرونا به سرزمین وحی مشرف می شدند و بیماری زمینه ای و افزایش کهنسالان نیز در کاروان ها وجود داشت ولی تعداد فوتی ها نسبت به برخی سال ها زیاد نیست و امیدواریم زائران روزهای آتی را نیز به خوبی سپری کنند و با حجی مقبول ، سالم به کشور بازگردند.

این گزارش حاکیست، پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معان فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری درباره فعالیت های فرهنگی صورت گرفته درحج گزارش داد و در ادامه چند تن از حاضران نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مباحث قرآنی ، لزوم توجه به تحول قرآنی و معرفت افزایی، اختلاف فتوی و مسایل ناشی از آن، برگزاری بیشتر مسابقات فرهنگی ، معرفی اماکن معروف در مکه ، افزایش امکانات نرم افزار مسافر قبله و تعیین مسئول فرهنگی مستقل در مجموعه ها بیان کردند.

کد خبر 5830173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha