۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۲

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان:

۴۶۰ دانش آموز استان سمنان در جشنواره خوارزمی حضور دارند

۴۶۰ دانش آموز استان سمنان در جشنواره خوارزمی حضور دارند

سمنان- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان، گفت: شاهد رقابت ۴۶۰ دانش آموز از مقاطع مختلف تحصیلی استان در جشنواره خوارزمی سال جاری خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین رشیدی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی آموزش و پرورش سمنان با بیان اینکه مرحله استانی نهمین جشنواره‌ی نوجوان خوارزمی در شهرستان شاهرود در ۱۳ محور مجزا با رویکرد تربیت تمام ساحتی انجام پذیرفت، تاکید کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی همه ساله با هدف کمک به دانش آموزان دوره اول متوسطه در هویت یابی، شناسایی استعدادها و هدایت تحصیلی و شغلی برگزار می‌گردد.

وی افزود: در راستای تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری و موقعیت محور بر اساس اهداف برنامه درسی ملی و نیز توجه ویژه به دستاوردهای علمی و عملی دانش آموزان برای ورود به میدان رقابت‌های ملی و بین‌المللی، هر سال جشنواره‌ی نوجوان خوارزمی در چهار مرحله‌ی مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

معاون آموزش و پرورش استان سمنان گفت: شاهد رقابت ۴۶۰ دانش آموز از مقاطع مختلف تحصیلی استان سمنان در جشنواره خوارزمی سال جاری خواهیم بود.

رشیدی با بیان اینکه در جشنواره نوجوان خوارزمی امسال چهار محور جدید اضافه شد تا دانش آموزان با آگاهی بیشتر و با تکیه بر علایق و استعدادهای خود در این جشنواره شرکت کنند بیان کرد: در برگزاری تمام مراحل این جشنواره، اهتمام بر رقابت سالم و تعامل سازنده دانش آموزان با یکدیگر و ایجاد شبکه یادگیری، با توجه به مدرسه محوری، پژوهش محوری، موقعیت محوری و مشارکت پذیری مورد تاکید بوده است.

وی افتتاح اولین غرفه‌ی حجاب و عفاف و همزمانی برگزاری مرحله‌ی استانی این جشنواره با دومین کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان را از نقاط قابل قابل توجه این جشنواره دانست و تصریح کرد: یکی از اهداف ما در برگزاری مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهدا است.

کد خبر 5830699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha