۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۷

رمضانی مطرح کرد؛

۶هزار کتابدار در ۲۸۰۰ کتابخانه عمومی مشغول ارائه خدمات هستند

۶هزار کتابدار در ۲۸۰۰ کتابخانه عمومی مشغول ارائه خدمات هستند

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت:حدود ۶ هزار کتابدار در ۲۸۰۰ کتابخانه عمومی در سراسر کشور مشغول ارائه خدمت هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش یک‌روزه مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها، پنج‌شنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ با حضور غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، معاونین و مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد.

مهدی رمضانی در این نشست ضمن تشریح موضوعات اولویت‌دار کتابخانه‌های عمومی و تکلیف‌های مورد انتظار از ادارات‌کل استانی ضمن تقدیر از غلامعلی حداد عادل برای پذیرش دعوت شرکت در این نشست گفت: جناب حداد عادل فارغ از شخصیت سیاسی و مسئولیت‌های اجرایی، انباشتی از تجربه فرهنگی در سطوح مختلف را دارند که حضورشان در این نشست می‌تواند برای ما و همکاران‌مان راهگشا باشد.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی در مجموعه دستگاه‌های فرهنگی کشور جز دستگاه‌هایی است که با مردم در ارتباط مستقیم است و مجموعه خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌دهد و امکانات فرهنگی متنوعی را در عرصه‌های مختلف می‌توانند فراهم کنند. امروز بیش از ۶۰ خدمت در کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌شود که محور و هسته اصلی‌شان کتاب است. حدود ۶ هزار کتابدار در ۲۸۰۰ کتابخانه عمومی در سراسر کشور مشغول ارائه خدمت هستند. بیش از هزار کتابخانه هم به صورت خصوصی و مشارکتی با مجوز نهاد فعالیت می‌کنند.

کد خبر 5830920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha