۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۳

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان عنوان کرد؛

افزایش ۱.۵ برابری بذر تامین شده سویا در گلستان

افزایش ۱.۵ برابری بذر تامین شده سویا در گلستان

گرگان-مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: تامین بذر سویا در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱.۵ برابری داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید صمد ضیایی گفت: با توجه به برنامه پیش بینی شده، در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، در سطح هشت هزار هکتار، بیش از ۴۹۳ انواع بذر سویا از ارقام کتول، آرین، ساری، سامان، تپور و ویلیامز توسط این شرکت تهیه و تأمین شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۲۵ تن بوده افزایش ۱.۵ برابری داشته است.

وی افزود: با بارندگی‌های اخیر در نیمه اول خرداد امسال، استقبال خوبی برای کشت سویا شده بود که برای رفع نیاز کشاورزان، بذر سویا با قیمت مناسب به میزان ۹۰ تن از استان اردبیل وارد استان شده است.

ضیایی به کشاورزان تاکید کرد: اگر تاکنون اقدام به کشت سویا نکرده‌اند می‌توانند برای تهیه بذر مورد نیاز خود به شرکت توسعه دانه‌های روغنی گرگان مراجعه کنند.

وی افزود: طبق برنامه ریزی مسئولان کشوری و استانی، کود شیمیایی یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه به همه محصول اساسی از جمله سویا نیز در قالب طرح الکوی کشت در اختیار کشاورزان قرار گرفته است تا کشاورزان بتوانند به راحتی این محصول را کشت کنند.

ضیایی گفت: علاوه بر میزان بذر یاد شده، در سطح ۱۵۰۰ هکتار نیز به صورت خود مصرفی توسط کشاورزان سویا کار بذر کاری شده است.

کد خبر 5830934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha