۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی:

احزاب باید تاثیرگذاری خود را افزایش دهند

احزاب باید تاثیرگذاری خود را افزایش دهند

شهرکرد_قائم مقام حزب موتلفه اسلامی خواستار افزایش اثرگذاری احزاب در راستای اجرای اهداف انقلاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا ترقی صبح روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در شصتمین سالگرد تأسیس حزب موتلفه قرار داریم.

وی تصریح کرد: امام راحل بنای حزب موتلفه اسلامی را بر ائتلاف نیروهای اسلامی گذاشتند تا این نیروها در خدمت انقلاب اسلامی و اهداف آن باشند.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: موتلفه پس از گذشت ۶۰ سال سختی‌های فراوانی را در طول حیات خود پشت سر گذاشته و سعی کرده الگوی متفاوتی از احزاب غربی ارائه دهد.

ترقی افزود: در سال‌های گذشته نقش مؤثری به احزاب در ساختار قدرت داده نشده است اما حزب موتلفه اسلامی سعی کرده در تحقق دیدگاه‌ها و نقطه نظرهای مقام معظم رهبری و بسط ولایت انجام دهد.

وی اضافه کرد: امیدواریم در آینده شاهد ارتقای جایگاه احزاب باشیم و نقشی که مردم در نظارت بر قدرت دارند از طریق احزاب برای آن‌ها مؤثر و ممکن شود و احزابی که نماینده واقعی مردم هستند و سرمایه اجتماعی آن‌ها مردم است نه صنف و گروهی خاص، به‌عنوان حلقه میانی مردم و نظام نقش خود را ایفا کنند.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: لازم است در احزاب تحولی متناسب با شرایط کنونی نظام ایجاد شود و این تحول در چند بعد مورد توجه قرار گیرد.

احزاب باید راهکار ارائه کنند

وی با اشاره به اینکه احزاب باید نقش خود را از نقدکننده به ارائه‌دهنده راهکار برای حل مشکلات دولت، تغییر دهد، ادامه داد: احزاب باید به جای اینکه به گعده‌ای سیاسی میان نخبگان تبدیل شود به احزاب نخبه‌پرور و تربیت‌کننده نیروهای تراز انقلاب تبدیل شوند و از یک حرکت بی‌اثر به یک حرکت اثربخش تغییر جهت دهند.

ترقی ادامه داد: احزاب باید از حزب بدون گفتمان به حزب دارای گفتمان تبدیل شوند، پس احزاب باید به‌گونه‌ای باشند که زمینه جذب مردم را به انقلاب فراهم کنند و در رفع شبهات مردم مؤثر واقع شوند.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: امروز باید احزاب به جای آنکه تسلیم فضای سیاسی شوند، به جامع‌پذیری سیاسی برسند، احزاب در درجه اول نباید تسلیم هر فضای سیاسی حاکم به جامعه شوند و در مرحله بعد باید دارای کنشگری بوده که بتوانند جامع‌پذیری سیاسی ایجاد کنند تا این مهم منجر به تداوم انقلاب شود.

وی عنوان داشت: دولت سیزدهم علی‌رغم مشکلات موجود طی این مدت کوتاه خدمات ارزنده‌ای در ابعاد سیاست داخلی و خارجی و… داشته و متأسفانه به دلیل اینکه خدمات دولت عمدتاً خدمات زیربنایی و اساسی هستند، آنگونه که باید به چشم مردم نمی‌آیند.

ترقی گفت: موقعیت امروز جمهوری اسلامی در منطقه حرف برای گفتن دارد و پیشرفت‌هایی که در غلبه بر بحران‌های داخلی شاهدیم نشان‌دهنده آن است که امیدواری به حل مشکلات کشور در این دولت بیش از سایر دولت‌ها است.

کد خبر 5831547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha