۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۴

مدیرکل شیلات اردبیل خبر داد؛

توسعه و گسترش مراکز تولید زالو در اردبیل

توسعه و گسترش مراکز تولید زالو در اردبیل

اردبیل- مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: ظرفیت‌های آبزی پروری و پرورش زالو با اهداف اقتصادی در اردبیل تقویت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله‌بخش پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از بخش‌های مختلف مرکز تولید و تکثیر زالو و ماهی زینتی در نیار و روستای قره لر با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان صنعت آبزی پروری اظهار کرد: تولید و گسترش مراکز تولید زالو در استان اردبیل هدفگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: بازگشت سرمایه در صنعت پرورش زالو دو ساله و به صرفه است که باید با معرفی مزایای این صنعت برای افزایش تعداد مراکز تولید و تکثیر آن برنامه ریزی شود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل بیان کرد: امکان اجرای این طرح‌ها در مکان‌های کوچک با هزینه اندک و سود مناسب از مزیت‌های طرح پرورش زالو و ماهیان زینتی است که می‌تواند در قالب مشاغل خانگی به افزایش درآمد خانوار و رهایی جوانان از بیکاری کمک کند.

اله‌بخش ادامه داد: انتظار داریم با نگاه مثبت برخی مسئولان مربوطه و رفع بعضی موانع و محدودیت‌ها مراکز تولید و پرورش زالو و ماهیان زینتی در نقاط گوناگون استان به خصوص روستاها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی پیامدهای مثبتی همچون رونق اشتغال و افزایش سطح درآمدی مردم را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: حضور بخش خصوصی در توسعه بخش شیلات بسیار مهم و اساسی است که در همین راستا از طرح‌های تولیدی بخش خصوصی در بخش‌های مختلف آبزی پروری حمایت می‌کنیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل توجه به استعدادها و ظرفیت‌های گردشگری آبزی پروری در اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: معرفی صنعت آبزی پروری استان در حوزه‌های مختلف می‌تواند بستر خوبی را برای حضور گردشگران و فعالان این صنعت فراهم بیاورد.

وی تلاش برای راه اندازی تورهای تخصصی و گردشگری را با محوریت مزارع پرورش ماهی یادآور شد و تصریح کرد: برگزاری جشنواره طبخ غذای آبزیان، اجرای مسابقات متنوع ماهیگیری با قلاب در استان از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای توسعه فرهنگ مصرف ماهیان و آبزی پروری در اردبیل است.

کد خبر 5831615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha