۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان:

رودبار صاحب موزه زلزله ایران می‌شود

رودبار صاحب موزه زلزله ایران می‌شود

رودبار- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از احیا و احداث موزه زلزله ایران در رودبار خبر داد و گفت: مقدمات این کار فراهم شده تنها مشکل مکان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی جهانی در چهارمین جشنواره ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در رودبار، اظهار کرد: جنگل‌های هیرکانی در ۵ استان کشور از جمله گیلان زیست می‌کنند.

وی از راه اندازی پایگاه جنگل‌های هیرکانی در میراث فرهنگی گیلان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۳۵۰ میلیون تومان برای ساماندهی و تقویت این پایگاه اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از شناسایی ۷۰۰ اثر تاریخی در رودبار خبر داد و بیان کرد: بیشترین آثار فرهنگی و تاریخی کشور در رودبار وجود دارد که این ظرفیت را مرهون رودخانه سفیدرود و جنگل‌های هیرکانی است.

جهانی با اشاره به وجود قدیمی ترین سکونت گاه بشر در رودبار، اضافه کرد: فرصت سرمایه گذاری در غار دربند رشی فراهم شده و در حال مطالعات طرح می‌باشد.

وی با اشاره به استقبال گردشگران و مسافران از غار دربند رشی، افزود: بعد از ماسوله، قلعه رودخانه و موزه میراث روستایی، غار دربند رشی از اماکن پربازدید گیلان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به راه موزه پارینه سنگی در رودبار، بیان کرد: دست ساخته‌ها و یافته‌های تاریخی غار دربند رشی در این موزه به نمایش گذاشته می‌شود.

جهانی با بیان اینکه غار رشی از جمله غارهای سرپوشیده کشور است، گفت: بازسازی غار دربند رشی در موزه پارینه سنگی صورت می‌گیرد.

وی از احیا و احداث موزه زلزله ایران در رودبار خبر داد و افزود: مقدمات راه اندازی موزه زلزله ایران در رودبار فراهم شده و فقط مشکل مکان وجود دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی در رودبار، اضافه کرد: رودبار پیشتاز برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در گیلان است.

کد خبر 5832739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha