۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۴

فرماندار آستارا تأکید کرد؛

استفاده از ظرفیت هنرمندان آستارایی با یک نگاه جدید

استفاده از ظرفیت هنرمندان آستارایی با یک نگاه جدید

آستارا- فرماندار آستارا با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان گفت: باید با یک نگاه جدید از ظرفیت هنرمندان در جامعه بیشتر استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت رضایی‌پور عصر دوشنبه در مراسم تجلیل از مفاخر فرهنگی آستارا بیان کرد: شهرستان آستارا در حوزه فرهنگ و هنر ظرفیت‌های بسیاری دارد که از جمله آن گلیم‌بافی بوده که با تلاش هنرمندان این شهرستان در سطح ملی شناخته شده است.

وی افزود: اگرچه آستارا از نظر وسعت سرزمینی محدود بوده و بین دریا و کوه است، اما در زمینه هنر به وسعت این سرزمین آوازه دارد و این مایه مباهات است.

رضایی پور با اشاره به نامناسب بودن شرایط و روند در عرصه فرهنگی و هنری آستارا گفت: مسئولان بیشتر دغدغه مسائلی مدیریتی و اقتصادی را دارند و کمی از این حوزه غفلت شده است و نیاز است که بیشتر به این حوزه ورود کنیم.

وی ادامه داد: باید در کنار توجه به مسائل عمرانی و زیربنایی، مسائل فرهنگی و هنری نیز جزو دغدغه‌ها قرار بگیرد؛ باید با یک نگاه جدید از ظرفیت هنرمندان و حضور اثربخش آنها در جامعه بیشتر استفاده شود زیرا هنر زبان ماندگار جامعه است.

استفاده از ظرفیت هنرمندان آستارایی با یک نگاه جدید

شخصیت‌های فرهنگی و هنری آستارا یک ظرفیت هستند

امام‌جمعه آستارا نیز در این مراسم گفت: این نخستین برنامه است که با عنوان بزرگداشت مفاخر فرهنگی شهرستان برگزار می‌شود و برای انتخاب افراد هم تلاش شد تا در هر حوزه یک نفر با معرفی نهادهای مربوطه شناسایی شوند تا مورد تجلیل قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی افزود: چه افرادی که در این جمع حضور دارند، چه سایر شخصیت‌هایی که تبدیل به سرمایه شدند، هر یک ظرفیتی برای آستارا هستند که در همین رشته‌ها و سایر رشته‌ها در برنامه‌ها و سال‌های آینده مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

امام جمعه آستارا با اشاره به ارزش و جایگاه هنر گفت: هنر جلوه خالقیت خداست و آن زیبایی‌هایی که در هنر است، همه نشانه‌هایی به عاریه گرفته شده از درگاه الهی است.

گفتنی است در این مراسم از ۱۰ نفر از فعالان حوزه فرهنگ و هنر به عنوان مفاخر فرهنگی این شهرستان با حضور جمعی از مردم و مسئولان این شهرستان تحلیل به عمل آمد.

برگزیدگان این رویداد فرهنگی و هنری در رشته‌های خوشنویسی، شعر، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، عکاسی، قرائت قرآن، رسانه، موسیقی، نویسندگی و ادبیات نمایشی سابقه فعالیت در سطح استان و کشور دارند.

اجرای موسیقی زنده، نقالی و نمایش گلیم‌بافی به عنوان یکی از اثرهای ثبت جهانی منطقه عنبران از دیگر بخش‌های مراسم تجلیل از مفاخر فرهنگی شهرستان آستارا بود.

کد خبر 5833170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha