۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۴

سرپرست استاندارد اردبیل:

۱۰۲ گواهینامه صادراتی و وارداتی در اردبیل صادر شد

۱۰۲ گواهینامه صادراتی و وارداتی در اردبیل صادر شد

اردبیل-سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل گفت: ۱۰۲ فقره گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در ۳ ماهه اول سال جاری در استان اردبیل صادر شده است.

حسنعلی حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد عملکرد سه ماهه اول سال جاری در زمینه صادرات و واردات اظهار کرد: در ۳ ماهه گذشته سال جاری تعداد ۱۰۲ گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در استان اردبیل صادر شده است.

وی با بیان اینکه اداره کل بر کلیه کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا نظارت دارد، گفت: ۲۶ فقره از این گواهینامه‌ها از نوع ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی و ۷۶ فقره نیز از نوع ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی بوده است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: بیشترین اقلام صادراتی در سال‌جاری شامل خرما، کشمش و روکش ملامینه آغشته بوده است که پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل و آزمایشگاه‌های همکار تأیید صلاحیت شده و به مقصد کشورهای گرجستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

حسین‌پور ادامه داد: کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نا مرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین‌المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است.

وی خاطرنشان کرد: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی نیز جز وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است.

کد خبر 5833698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha