۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷

جولان ریزگردها در اصفهان طی هفته پایانی تیرماه/هواشناسی هشدار داد

جولان ریزگردها در اصفهان طی هفته پایانی تیرماه/هواشناسی هشدار داد

اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان در اطلاعیه ای نسبت به وزش باد توام با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و ماندگاری این شرایط تا چهارشنبه ۲۸ تیرماه هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

اداره کل هواشناسی اصفهان در اطلاعیه‌ای که ساعتی پیش منتشر کرد نسبت به کاهش دید و کیفیت هوا، باد و گرد و خاک و وقوع تندباد لحظه‌ای از امروز شنبه تا روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه هشدار داد.

بر اساس این اطلاعیه وزش باد و گرد و خاک و تندباد لحظه‌ای مناطق شمال و شرق و مناطق مرکزی استان اصفهان را طی این مدت در بر خواهد گرفت.

خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا طی امروز و فردا یکشنبه در مناطق مرکزی از جمله کلان‌شهر اصفهان پیش‌بینی شده و از روز دوشنبه تا چهارشنبه در مناطقی چون خور و بیابانک، چوپانان، اردستان، مهاباد، زواره، انارک، نائین، ورزنه، بادرود، آران و بیدگل، کاشان، اصفهان، نجف آباد، مورچه خورت، مبارکه، شهرضا، زرین شهر و کبوتر آباد ادامه خواهد داشت.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه نسبت به خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و کهن‌سال و نهال‌ها هشدار داده و توصیه کرده است که شهروندان بویژه گروه‌های آسیب پذیر از جمله افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، سالمندان، زنان باردار و کودکان از حضور در فضای باز خودداری کنند.

در اطلاعیه هواشناسی اصفهان همچنین بر لزوم مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره تاکید شده است.

کد خبر 5836891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha